From:
Date:
Thu, 9 Nov 2000 07:21:52 +0100
Jonathan Julius Dobkin wrote:

> Ma io pensa que (in un systema que necessita urgentemente
> esser reformate) il sera un ben cosa haber un victor que non
> ha ganiate le pluralitate, perque isto pote instigar un movimento
> pro reforma. Heri nocte, quando Bush habeva plus votos
> popular como Gore, io sperava que Gore seria le victor, ma
> hodie il es quasi certe que in le fin Gore habera plus votos que
> Bush; ergo io vole nunc que Bush gania le election in le Collegio
> Electoral.

In un aspecto il es un poco incorrecte que "Bush" o "Gore" recipe
votos. Illes recipe electores. Le idea de iste typo de election debe
esser que on vole render difficile la ascension al poter de nove
partitos o personas.

Allan, esque Finlandia antea habeva un simile systema. In le era
Kekkonen ego me recorda haber legite de tanto e tanto de electores
pro Kekkonen e tanto e tanto de electores pro su opponentes, ma ego
non del toto me recorda que on parlava de electores quando le finnos
eligeva Tarja Hallonen como presidente.

In multe paises le _senato_ elige le presidente.

Quanto a Bush e Gore on ha parlate multo in re isto. In le
television - que ego reguardava in le casa de un vicino - il habeva
un intervista con camioneros (conductores de truck) in un cafe por
"truckeros", ubi un justo diceva que on deberea haber un election
directe et non via electores. Multes del intervistate habeva le
opinion que non importa qui es presidente.

(Lo que ego voleva vider era un film que on habeva facite per
animation computatorial. Le film monstrava le vita como on lo
imagina del dinosaurios in trias, juras et kreta. Multo
interessante. Forsan mesmo interessante que le cambania electoral!
Naturalmente on anque monstrava duo sauros gigantesc multiplicante
se. Non sin interesse!

Mi opinion in general le politica se ha formate in un entitate que
duce toto in un pais, assi que le politicos se interessa in detalios
in vice de indicar le curso principal. Illes cambia le precios de
cigarrettas, del biberages alcoholic et un massa de altere detalios.
Secundo le medios multe del membros del parlamento in Svedia labora
tanto que illes es extinguite (discomburite, perburite, burned out).

Mi impression es que multe personas face cosas pro le quales illes
non ha le competentia adequate. In iste tempore il es un labor multo
ingrate esser politico. Omnes los critica, omnes pensa que illos ha
troppo de moneta (et tales anque existe) ma pro le majoritate il es
labor, labor, labor, et on non vide un fin de isto...

Cellus