From:
KOVACS Peter <[log in to unmask]>
Date:
Thu, 20 Jul 2006 23:40:16 +0200

Lars Rosenmeier ha scribite:

"Le Dolorous Passion de nostre Domine Jesus Christo". Iste texto, scribite
per le monacha Anne Catherine Emmerich in le dece-octave seculo, describeva
le visiones illa habeva habite del passion de Christo, le qual (secundo
Wikipedia) "a vices portraitava le judeos como mesmo plus sanguinari e
maligne que le supprimente romanos [...]."<<

De facto le comportamento e del judeos e del romanos es equalmente criticabile, mal, negative, judicabile, etc. in ille occurrentia historic (illo de Jesus). Le judeos ha un totalmente altere deo, que le christianos (compara le vetule testamento con le nove) e illes non poteva tolerar iste differentia a Christo. Al altere latere inter le judeos se trovava al minus adherentes, discipulos de Jesus, ma le biblia non mentiona tales inter le romanos.

divergentias ab le Nove Testamento. (Vide
http://en.wikipedia.org/wiki/The_Passion_of_the_Christ)<<
Hm...un longe articulo; poterea alicuno traducer le toto in interlingua? :-) Il serea bon, e nos besonia articulos de qualitate in Wikipedia. E isto serea un bon reclamo pro interlingua, proque io ha remarcate, que in nostre dies le libros e films como Le passion de Christo e Codice de Da Vinci son themas de moda. Pro convenir al moda anque in le ultime Panorama (anno 19, nr. 3; maio-junio 2006) appareva regrettabilemente mesmo tres articulos, que servi (volente o non volente) le campania mundial de negar le divinitate de Jesus o del Biblia (originalmente canonisate) assi negar, facer ridicule e insignificante le base, le fundo del cultura europee, i. e. le christianismo. Como in le ultime Panorama, anque in altere medios in le quotidian vita non-interlinguista appare iste libros e films como thema in proportion troppo grande, exaggerate.
Le prime articulo in Panorama assere mesmo ja in su titulo, como facto, que "Judas non traiva Jesus" (dunque al contrario del Biblia originalmente canonisate). Illo presenta, que on ha trovate le "Evangelio de Judas" (mesmo si in fragmentos, non tote le obra) ubi Judas ipse assere, que ille non traiva Jesus, ille simplemente obediva lo que Jesus diceva (peteva? mesmo "ordinava"? Isto es in opposition con le imagine del character de Jesus que nos cognosce o crede, que es divin e  plen con amor, etc.). Io pote dicer a iste puncto, que naturalmente anque in le antiquitate il habeva scriptores que mentiva, politicos, "jornalistas" que non diceva le veritate, etc. e los que ha defendite lor proprie comportamentos, actiones, punctos de vista. Proque non es possibile, que lo que Judas mesme scribeva in su "evangelio" es un tal mentita? Anque in le antiquitate on poteva scriber lor mentitas; on non debe creder a un scriptura solmente proque illo se creava in le antiquitate. Naturalmente cata un defende su interesses, actiones. E isto era anque assi in le antiquitate, in le epocha de Jesus.
Le secunde articulo de iste sorta in le ultime Panorama es illo del thema "Da Vinci", qual theoria assere, que de facto le 13tie discipulo (discipula) era Maria Magdalena, qui se vide sur le pictura "Le ultime cena"; mesmo illa non era solmente un discipula, ma etiam le sposa de Jesus (plus illes habeva infantes, etc.). Anque iste theoria servi le campania de facer Jesus le divin a Jesus le human. E iste campania es le interesse del non-christianos...
Le tertie articulo anque attacca le divinitate de Jesus, explicante un miraculo de Jesus scientificamente (lo que Christo vadeva sur le superficie del laco es possibile secundo le articulo solmente assi, que le laco era gelate.)
Dunque surprendentemente pote on constatar, que in un exemplar del Panorama appare mesmo tres articulos conveniente al tendentia, campania mundial de negar le divinitate de Christo (le jornal presenta le assertiones como factos e non como suppositiones o opiniones), que es al mesme tempore eradicar le base, le fundo del christianitate. E le christianitate es le base del cultura europee, que es presentate e representate anque per Panorama, in un belle lingua paneuropee (interlingua). Dunque iste fortias ora in le mundo, que sta detra iste libros e films "de successo" ha le intention de eradicar le base del cultura europee... Forsan le Panorama vole facer le mesme o illo solmente conveni al novas currente de hodie in le mundo; illo solmente presenta iste affaires neutralmente? Esque totalmente neutralmente...? Es le proportion de tal themas con le mesme scopo e thematica non troppo grande, exaggerate in le Panorama actual? O illo es solmente tanto exaggerate, como illo appare in le mundo...?
Péter Kovács

--
Pro disabonar te: http://listserv.icors.org/archives/INTERLNG.html