From:
Date:
Thu, 9 Mar 2000 06:18:30 +0100

-----

> Car Amicas e Amicos,
>
> quando illes del I.A.L.A., le Association International pro le Lingua
> Auxiliar, preparava Interlingua, pensa vos que le linguistas era totos
> reunite circa un tabula a debatter lor propositiones?
Io pensa que il era un parve gruppo de personas qui habeva su multo decidite
opiniones e le IED exprime ille differentias de opinion. Un idea pote esser
bon, mesmo si un majoritate mal informate lo non accepta, e a un certe limite
il pote esser practic que on da loco etiam a un minoritate. Proque lo que
sembla esser le summito de stupiditate hodie pote ben monstrar se multo sage
deman, o certo vice versa.

> Heri era quasi assi in alcun localitates del S.U.A, ancora con qualque
> problema pro le personas. Ma isto sera le futuro.
> Le Academia ha le merito de haber proponite iste medio a nostre libere
> communitate international, como instrumento pro reunir nostre libere opinion.
> Solmente ab le Statos Unite de America nos poteva reciper iste dono; ab le
> Pais que in iste ultime seculos ha hereditate e practicate le democratia.
> In Europa on emula le byzantinos.
> Athene e Roma republican non pertine nos.
Isto es un del cosas del historia que me ha fascinate exorbitantemente. Le
historicos de technica dice que Athenas haberea essite capabile facer le
revolution industrial, ma, asserta le technicohistoricos que le homines del
antiquitate pensava, proque producer per machinas quando il ha sclavos?!

Un altere tal torno del historia es que le chineses era in via de discoperar
Europa. Le eunucco cortese (del corte) cuje nomine io ha oblidate, illo se
pronuncia como Höö .... habeva navigate al costa african e sapeva
probabilemente de lo que esserea le Capo de Bon Sperantia e de qualcosa que se
appellava Europa, ma ibi on solmente habeva vino e corio....

Esque nos sta in le mesme torno del historia? Le spacio cosmic? Hmm. Esque
isto vale le pena?

> Ha nos necessitate del massoneria?
> Le democratia non es un systema perfecte, non mesmo in le S.U.A., non mesmo
> hodie, ma illo es le expression plus permanente que in le historia ha
> permittite le libertate del homines, e super toto del ideas.
Forsan le optime avantage del democratia es que illo non guasta le ressourses
de un pais. In altere systemas le cambio de governamento frequentemente
occurre per le assassinato. Le membros del governamento futur assassina le
governamento presente, le avunculo del rege occide le presente rege etc. un
terribile guastar de poter cerebral.

> [...]
> ubi on ha pluralitate de initiativas on ha competition.
> In su documentos programmatic del octobre 1942, io habeva poco plus de duo
> annos e viveva in plen guerra ancora con le convinction que RO.BER.TO (1)
> lo haberea vincite, le I.A.L.A. se proponeva de preparar un lingua
> synthetisate, per inseniar lo in le structuras educative de tote le mundo,
> como commun instrumento pro le interscambio del pensamento e del
> cognoscentia inter le personas de differente lingua matre.
> Iste scopo non _ES_ (2) morite con le I.A.L.A.

Nos es le heredes, sia nos lo vole o non, viste que nos usa interlingua ;-)

> Nos senti nos membros del U.M.I., o de un qualcunque association pro
> interlingua? Pensa nos que le defia de interlingua potera portar a
> resultatos practic?
Naturalmente que si.

> [...]
> Si isto serea le U.M.I. illo ganiarea un fama totalmente nove.
>
> (1) Assi a Treviso on ironisava le pacto ROma, BERlin e TOkio, ma iste
> tres, ancora hodie, illos non es inter le utimine!
> (2) lapalisiano, francese: lapalissade, espaniol: de perogrullo = dal nome
> del capitano francese J. de La Palisse (1470-1525) celebrato nei versi
> involontariamente ovvi: Monsieur de La Palisse est mort, est mort devant
> Pavie. Un quart d'heure avant sa mort, il e'tait encore en vie. ‘Monsieur
> de La Palisse e' morto, e' morto di fronte a Pavia. Un quarto d'ora prima

Isto sona un poco como le figura del Beate Stupido apud un scriptor svedese
del 18-e seculo per le qual le schola soleva tormentar nos. Iste Beate Stupido
in un poema constata que le fluvios ha un tendentia fluer justo ubi il ha
urbes, e il lamenta le canceres (le animales!) le quales mori viventes, quando
on le jecta al aqua bulliente!