From:
Ove Hanebring <[log in to unmask]>
Reply To:
Date:
Wed, 21 Jan 1998 01:42:58 +0100
Car Anne,

Isto es le message numero 37 in re adjectivos/adverbios. (Io les ha
relegite e contate!) E toto comenciava solmente proque io per accidente
scribeva "tu scribe clar" in un message a Terry Jones, e postea me
corrigeva a "tu scribe clarmente"!

Ante iste discussion io pensava que expressiones como "le sol brilla clar"
es assatis rar, ma nunc, essente plus attente al linguage, io trova que on
de facto dice cosas como "Illa sede sol in le bus", "Ille conduceva
intoxicate", "Le ave jace morte in su cavia" multo frequentemente, al minus
in svedese.

Io appreciava multo tu "lampa" pro explicar le tres grados de adverbios, ma
io ha un problema: Io non pote trovar le placia pro nostre adverbios!

Vamos probar con "Ille reveniva san":

> PRIME GRADO : le lampa es proxime del relation, e es orientate in le
> direction del verbo => lo que es illuminate le melio es le verbo.
>
>                 NOMINE -----------------VERBO
>                                 /
>                                 Adverbio
>
> Illo es lo que vos cognosce le melio del adverbios, e illo es le ration
> proque vos dice que un adverbio exprime le maniera del verbo.
> Le adverbios de iste prime grado son trovate in phrases como :
>
>         Pierre ambula LENTEMENTE
>         Corinne caressa DULCEMENTE su infante

- No, nostre adverbios definitivemente non es adverbios del prime grado! Le
verbo es troppo illuminate.

> [...]
> plus le relation, e le verbo non es tanto ponite in evidentia.
>
>                 NOMINE----------------------VERBO
>                                 /
>                                 /
>                                 Adverbio
>
> On trova a iste grado le adverbios de quantification como in le phrases:
>         Lukas joca SOVENTE con su infantes
>         Dominique NUNQUAM telephona a su amicos
>         Daniela parla ALICUN VICES con su professor
>
> On non pote dicer que "sovente" es le maniera de jocar, ni que "nunquam"
> es le maniera de telephonar. Iste adverbios quantifia le relation inter

- Hmm. "San" non es un quantification del revenir. Io pensa que anque iste
lampa luce troppo verso le verbo, sed iste grado es melior...

> TERTIE GRADO : le lampa es ancora plus distante del relation, tote le
> relation es illuminate.
>
>                 NOMINE---------------------ADVERBIO
>                                 /
>                                 /
>                                 /
>                                 Adverbio
>
> A iste grado, on trova le adverbios que precisa le grado del assertion,
> como in le phrases :
>         Marco parti VERMENTE
>
> E ancora un vice, "vermente" non es le maniera de partir, sed illo
> precisa que le assertion es forte.

- No. Isto es pejo! Io non pensa que "san" precisa le grado de assertion.

Le melior grado del tres es le secunde, ma io ha le impression que le lampa
de "Ille reveniva san" debe brillar in un _altere direction_; plus verso le
nomine, e minus verso le verbo. "San" describe _su stato_ quando ille
reveni, i.e. illo e modifica le nomine e precisa le relation al verbo. Illo
me sembla como un forma intermedie inter adjectivo e adverbio, si un tal es
possibile.

A proposito, un altere construction, que nos non ha analysate, me veniva a
mente:
     "Illa pingeva le casa blau"
(Iste sententia es ambigue, ma io pensa al interpretation ubi le casa era
rubie, e illa lo pingeva con tincto blau.) Hic "blau" dice qualcosa re le
_objecto_ del phrase e su relation al verbo. Esque isto face un
differentia?
Io vide un grande similitude a "Ille reveniva san", proque "blau" describe
le stato del casa post le pinger.

> Ma in un analysa, on usa plure criterias, e le criterias
> distributional e le criterias semantic face que iste parolas ha
> plus de tractos del adverbios que de tractos del adjectivos.

Esque tu pote explicar a un laico lo que significa "le criterias
distributional" e "le criterias semantic"? Io non los cognosce.

Ancora non contente,
Ove