From:
Date:
Mon, 28 Apr 2003 10:49:45 +0200
Harleigh Kyson Jr. wrote:

>(...)
>
>Como io ha dicite antea, si, que nos dice, 20% de
>vostsre population esseva musulmanes, specialmente
>shiitas, vos haberea problemas social difficilissime.
>
>As I has said before, if, let's say, 20% of your
>pouplation were muslim, especially shiite, your
>society would be in some really deep shit!

Le interessante question es que tu e io pote facer?

Un altere question es: Como es il que subito, como on ha le impression,
varie gruppos accentua su religiose affiliationes. Si on in le 50 non
monstrava le diversitate on in nostre dies lo demonstra.

Si il ha un problema illo forsan anque jace in le societates occidental
que via le guerras religiose in Europa e le illuminamento apprendeva
como incontrar varie confessiones christian e judaismo, ma non altere
religiones como islam e buddhismo.

In Russia e altere paises ex-sovietic on ha sovente le impression que le
ecclesias christian face - como illes lo senti - un aggressive mission a
un territorio le qual durante mille annos ha essite christian (lege
orthodoxe).

In le Statos Unite le plus grande parte del population consisteva - al
initio - de immigrantes de Europa qui in multe casos, habeva venite pro
causas religiose e economic. Multe del immigrantes svedese pro exemplo
habeva quittate Svedia pro causas religiose. Le tetralogia (Le
emigrantes, Le immigrantes, Le colonos, Le ultime epistola a Svedia) per
Vilhelm Moberg (es traducite in anglese) narra de un gruppo de svedeses
qui veniva al Statos Unite pro problemas religiose.

Ille immigrantes era christian, e on sapeva como crear un societate de
libertate religiose, le qual in le continuation tamen significarea que
on non poteva comprender ateistas o practicantes de altere religiones.

In mi opinion le Union Europee ha un simile problema. Nos ha construite
statos secular, forsan in principio plus secular que le Statos Unite,
malgrado que superficialmente le situation ha le aspecto contrari!

Multes time que le neoimportate religiones pote poner in periculo le
stato del societates democratic. E on debera examinar como functiona le
libertate de relihgion e como le stato secular debe tractar iste problemas.

Kjell R