INTERLNG Archives

Discussiones in Interlingua

INTERLNG@LISTSERV.ICORS.ORG

Date:
Wed, 15 Jul 1998 21:50:14 -0700
De nove, io face le viage a in traduction......

==================

Discurso al Regimento le 166me de Ohio, sur le 24 de Augusto 1864, per
Presidente Abraham Lincoln

Io suppone que vos va a casa a vider vostre familias e amicos. Pro le
servicio que vos dava in iste grande lucta in le qual nos son occupate,
io da a vos le gratias sincer pro me e le pais. Io senti inclinate quasi
sempre, quando io dice a soldatos, impressionar sur illes, in remarcas
pauc e parve, le importantia de successo in iste concurso. Il non es
simplemente pro hodie, ma pro omne tempore venir que nos deberea
perpetuar pro le infantes de nostre infantes iste governamento grande e
libere, le qual nos ha guadite le tote de nostre vitas. Io te implora
memorar isto, non simplemente pro mi beneficio, ma pro vostre. Io habita
provisorimente in iste grande Casa Blanc. Io es un teste viviente que
alicun de nostre infantes pote venir hic como le infante de mi patre. Il
es in ordine que cata de vos pote haber per iste governamento libere que
nos ha guadite, un campo aperti, e un occasion juste pro vostre
industria, interprisa, e intelligentia; que vos cata pote haber
privilegios equal in le cursa de vita, con omne le aspirationes human e
desirabile illo haber. Il es pro iste que le lucta debe continuar, que
nos non pote perder nostre ration de origine - non sol pro un ma pro duo
o tres annos. Le pais merita combattimento ad assecurar tal un joiel
inestimabile.

===================

Address to the 166th Ohio Regiment on 24 August 1864, by President
Abraham Lincoln

I suppose you are going home to see your families and friends. For the
service you have done in this great struggle in which we are engaged I
present you sincere thanks for myself and the country. I almost always
feel inclined, when I happen to say anything to soldiers, to impress
upon them in a few brief remarks the importance of success in this
contest. It is not merely for today, but for all time to come that we
should perpetuate for our children's children this great and free
government, which we have enjoyed all our lives. I beg you to remember
this, not merely for my sake, but for yours. I happen temporarily to
occupy this big White House. I am a living witness that any one of your
children may look to come here as my father's child has. It is in order
that each of you may have through this free government which he have
enjoyed, an open field and a fair chance for your industry, enterprise,
and intelligence; that you may all have equal privileges in the race of
life, with all its desirable human aspirations. It is for this the
struggle should be maintained, that we may not lose our birthright - not
only for one, but for two or three years. The nation is worth fighting
for, to secure such an inestimable jewel.

Ha le plus bon vespere, omnes!
Terry