Date:
Fri, 17 Apr 1998 11:46:34 +0200
Multe gratias Allan!

Tu installationes con traductiones del articulos de Matti Klinge es
interessante. Io nota que
le svedese usate in Finlandia es alicomo differente (paucissime) del
svedese in Svedia. Un exemplo
hic infra. Que significa "bässe"? Nors es un pisce e "norsar" es le forma
plural. On dice ("Io deberea
ser create como un "nors", si non ...") quando deducer un cosa.

Tamben existe dialectos, nonne? Esque le svedese parlate in Vasa es
differente de lo que on parla in Helsinki?  Generalmente on ha nulle
problema leger Helsinfors Dagblad, sed hic e illac appare selectiones de
parolas, que pare un pauc vetule in svedese hodierne. Ma il es un
differentia multu parve inter illo e le "stockholmian" comparate con le
differentia inter dialectos svedese. Il ha parolas non-comprehensible in
Svedia del Nord. Io non comprendeva un tal parola usque leger lo in un
texto original de Shakespeare! Il se date retro al tempores vikingian.

Un altere conjectura es que Finlandia ha habite multo plus proxime
contactos con le culturas baltic,
russe e byzantin mesmo ante le periodo 1809 - 1917? Un grande parte de
Finland "intellectual" e
litterari me pare orientate plus greco-byzantin que le pendante
scandinavian.

Fratremente,

Sigmund
Allan Kiviaho wrote:

> DUM SOM EN BÄSSE
> (Professor Matti Klinge - "Romanus sum")
>
> Svedese                              Interlingua
> ..
> Latinstudierna började på        Le studios de latino comenciava
> gammalt gott herrskapsfen-    in maniera de vetule bon senioria
> nomanskt sätt med minnes-    fennomaniac con regulas de memoria:
> reglerna: "Sum, fui, esse -      "Sum, fui, esse - stupide como un
> dum som en bässe! Do, dedi,  ariete! Do, dedi, dare - stupide
> dare - dum som en hare!".      como un lepore!".

..