From:
STAN MULAIK <[log in to unmask]>
Date:
Sun, 4 Jan 1998 00:02:15 -0500
Io necessita le adjuta in traducer iste canto catalan de natal:

>Al vint-i-cinc de Decembre, fum fum fum.
>Al vint-i-cinc de Decembre, fum fum fum.

Al vinti-cinque de decembre, fum fum fum.
> [...]
>Ha nascut un minyonet, ros i blanquet, ros i blanquet,
>fill de la verge Maria n'es nat en una establia fum fum fum.

Il ha nascite un puerette, rubie e blancate, rubie e blancate,
filio del virgine Maria, la es natate in un stabula fum fum fum
Il ha nascite un puerette, rubie e blancate, rubie e blancate,
filio del virgine Maria, la es natate in un stabula fum fum fum.

>Qui'n dirames gran mentida, fum fum fum.
>Qui'n dirames gran mentida, fum fum fum.

Qui la dice me grande mentita, fum fum fum.
> [...]

>Ja'n respon el Majoral amb gran cabal amb gran cabal,
>Jo'n fare d'un mil camades amb un salt totes plegades fum fum fum.

Jam la responde le chef pastor con grand' benes con grand' benes.
Io a la facera un mille passos con un salto tote sub'to fum fum fum
> [...]

>Es el dia de nadal molt principal molt principal,
>Quan eixirem de Matines farem bones restolines fum fum fum.

Il es le die de natal multo principal multo principal
Quando nos exira de Matinas nos facera [ ?   ?] fum fum fum
Il es le die de natal multo principal multo principal
Quando nos exira de Matinas nos facera [ ?   ?] fum fum fum

On dice que isto es un canto de natal iberic le plus famose in le mundo.
E on dice que il ha milles de versos.

"bones restolines"?  bon mangias? bon jestaculos?  benes restaurante?