From:
George Petrineanu <[log in to unmask]>
Date:
Tue, 6 Mar 2001 02:31:52 -0500
>    Nunc io face alicun questiones al amicos romanian: an quales son le
>differentia linguistic inter iste quatro typos de romaniano?

> Si in Romania
>on ha un realitate linguistic e dialectal multo complexe como on nos trova
>in Italia?
Les differentias lingvistic inter les provincias (Valachia,
Transilvania, e "Republica" Moldova) romanian es minimal. On ne parla de
dialectos. "Republica Moldova" aparteneva de le Imperio Sovietic. On ha
create un diversion e on parla de "lingua moldavian" que in realitate es
quassi identic con le romanian.

Le tendentia acceptate in Romania es de parlar le lingua "romaniano litterar
" (le lingua que se parla a B
ucarest). Ma il non se tracta de interdiction o
persequer. On pote parlar como in Transilvania con les amicos. Ma in
contextos public on se parla le romaniano litterar. Io ha vivite in iste
situation e crede que il es quassi rational.

Les alters dialectos (aromanian, meglenoromanian e istroromanian) es
differente de le romanian. Iste dialectos non esseva supportate de un
systema statal. Durante le historia les parlantes de iste dialectos essva
persecutate. Iste dialectos non se ha disveloppate ben in le parte scriptic
e le vocabulario es plus limitate. Ma nunc il exista un muvemento de
organisationes, un production artistic, etc qui es anque representate in le
Rete.

Io pote compreder iste dialectos post un tal "preparation mental".
Vide: http://bastian.freeyellow.com/index.html

Amicalmente,
George