Date:
Thu, 29 Jan 2004 11:10:25 +0100
[log in to unmask] wrote:

>Un altere limitation sur le linguage es que cata
>lingua pote commentar sur le realitate solmente
>de su proprie maniera.  Un asseveration como "Le
>feminas coceva le torta in un forno" es acceptabile
>e coherente in interlingua.  Ma le usatores de multe
>altere linguas demandarea informationes plus exacte,
>como
>
>(1) si exactmente duo feminas o plus que duo coceva
>(stava a cocer) le torta,
>
>(2) si iste feminas esseva circa le persona que
>faceva iste asseveration o distante de ille/illa,
>
>(3) si le torta esseva circular o quadrate, e/o

> [...]
Effectivemente le forma -ndo mancante in interlingua impovri le lingua
considerabilemente, secundo mi opinion.
Vamos a considerar le phrase...

cosi parlando io persuadevo i miei fratelli a restar fedeli, obedendo ai
comandamenti di Dio [I}
assim falando eu persuadeva os meus irmaos a ficar fieis, obedecendo aos
mandamentos de Deus[P]
asi hablando yo persuadeva mis hermanos a quedar fieles, obedecendo a
los mandamientos de Dios[H]
and thus speaking did I persuade my brethren, that they might be
faithful in keeping the commandments of God[A]

il ha minus expressivitate in interlingua:

assi a parlar io persuadeva mi frates a restar fidel, a obeder al
commandamentos de Deo.
assi parlante io persuadeva mi frates a restar fidel, obediente al
commandamentos de Deo.

Mais si nos habeva le gerundio nos poterea adder plus ricchessa de
expression:

assi parlando io persuadeva mi fratres a restar fidel, obedendo al
commandamentos de Deo.

*Jo

*