From:
KOVACS Peter <[log in to unmask]>
Date:
Tue, 21 Oct 2008 18:13:15 -0400
On Sat, 18 Oct 2008 12:57:44 +0200, Antonio Castro Lorenzo
<[log in to unmask]> wrote:

>Josu,
>
>io es convincite que les differentias inter personas es solmente
>linguistica, facer organitationes per nationes es absurde.
>
>Antonio Castro Lorenzo

Tu lo pensa multo mal. Il non se tracta de *personas*, ma *communitates*.
Personas non vive individualmente, ma in communitates. Le prime communitate
hierarchic e in le tempore tamben es le familia, postea le personas / amicos
del mesme strata, postea illes del mesme colonia, del mesme region, del
mesme pais, del mesme continente, etc. Isto es un pyramide e si ulle
elemento de iste pyramide manca, isto es un stato insan. Assi le divulgation
de interlingua debe esser structurate tamben hierarchicamente: on debe haber
representantes national intra organisationes national si illos existe, que
se incorpora al Union Mundial mesme. Si il habeva p. ex. un association sol
pro tote le statos-membros del UE, isto esserea un situation insan, mal
structurate, proque assi p. ex. io non poterea esser membro de un
association hungare, Petyo non del association bulgare, etc. e assi nos non
poterea effectuar propaganda assatis efficace in nostre paises proque nos
deberea facer nostre cosas acceptar per (o exequer decisiones de) un plus
grande communitate - con le membros del integre association de UE pro
interlingua, dunque per (de) un plus large communitate, que non cognosce le
circumstantias local, etc. que pote cognoscer un communitate plus stricte:
un association national.

E le differentias inter homines (io adde: inter nationes, etc.) non son
solmente linguistic, ma anque cultural, con radices in le historia; anque
social como resultato de differente circumstantias local, etc. Le linguas
mesme apporta con se differente culturas, que se resulta de differente
manieras de pensar (= philosophia) que se manifesta in differente solutiones
grammatic, linguistic in le differente linguas. E le linguas mesme, lor
structuras mesme pote influentiar le philosophia del parlatores de iste
linguas (p. ex. un representante de un lingua con le systema agglutinante
certo ha un altere maniera de pensar, que homines con linguas del systema
flectente, isolante, etc.)

E "facer organitationes per nationes" non es absurde: illo es ja facite in
casos, quando illo poteva esser facite - il habeva assatis de membros, etc.

Péter Kovács