From:
Allan Kiviaho <[log in to unmask]>
Reply To:
Date:
Thu, 22 May 1997 09:11:21 -0200
RE
970521
Frank Pfaff <[log in to unmask]>
ESTHETICA DE LINGUAS

Frank,

Gratias pro tu commentarios! Io spera que vos prende mi
alicun vices bastante provocative contributiones
partialmente como humor, benque torte, forsan.

Io non nega tu argumentos. Io ha audite los multo sovente,
proque mi filia ha studiate philologia anglese in le
Universitate de Helsinki e anque in un schola american in
Helvetia. Durante nostre visita ante quasi dece annos a London nos iva a
Cambridge. Nostre filia comprava ubi un libro "Changes in language,
development or degeneration?"
(Io es non certe super le exacte nomine del isto libro).
Illa legeva le libro durante alicun dies (Nos viage durava
longemente, porque le via ferree era rupte). Plus tarde
in le universitate illo era un de libros de texto e illa era
multo contente que illa jam habeva legite le libro.

Nonobstante, io pensa que le beltate del lingua es un
concepto emotional (e MULTO subjective como tu scribeva).
Illo es como con musica, approches theoretic non
necessarimente conducta al ubique. Ma mi experientia
ubique in Europa ha essite que gentes in general pensa
que le linguas romance es le plus belle linguas in Europa.

-------------------------- Frank --------------------------
il es quasi impossiblile establir normas objective pro
decider qual linguas sona bon e qual fede.
notas prendite ex Mario Pei, Story of Language
- le vocales son plus capabile pro portar musicalitate
- (musicalitate!)
-------------------------- Allan --------------------------
Si! E italiano, espaniol, francese es certemente multo plus
musical que e.g. checo o serbo. Le lingua turc es multo
belle e musical. Quando nos prendeva banios de sol in
Bulgaria al le Mar Nigre, io audiva per radio le quotationes
de mercato de actiones de Istanbul e era multo surprendite per beltate
le intonation de turc. Multo plure nomines turc sona extrememente belle
in aures de finnos, como: Antalya, Alania, Korkuteli, Adana, Konya,
Ankara, Izmir, Fenike, Kemer, Aspendos, Anamur, Denizli, Pamukkale,
Diyarbakir, Eskisehir, Kocaeli, Manavgat, Selale, Fethiye,
Pembe, Milas, Kale etc.

-------------------------- Frank --------------------------
grande combinationes de consonantes non son generalmente
belle - (Platsch!)
-------------------------- Allan --------------------------
Hm, forsan non sempre "Platsch". Ante alicun 30 annos in
Leningrad nos viagiava con un trolleybus. Il era multo
frigide e le fenestras del vehiculo era coperite per
glacie. Le collector de precio del viage debeva instigar
se al furia grande a fin que poter dicer su longe serie de
consonantes.

-------------------------- Frank --------------------------
A mi aviso, le major influentia al beltate de omne linguas
es le voce, accento, e pronunciation personal del persona
qui parla al momento!
Multo correcte! Italiano parlate per Anna Magnani,
"La Vulcana", era multo fede - con intention.

Amicalmente

Allan
Allan Kiviaho
Finlandia