From:
Date:
Mon, 23 Jun 2003 07:55:53 +0200
Harleigh Kyson Jr. wrote:

>Shlomo Avineri, professor de studios politic al Hebrew
>University of Jerusalem, publicava in le "Los Angeles
>Times" (22 junio 2003) un articulo advocante le
>creation de un pais pro le kurdos.
>
>Ille notava que le britannicos creava Iraq in le
>decada inter 1920 e 1930 per combinar tres provincias
>del imperio ottoman (Mosul, Baghdad, e Basra) cuje
>kurdos in le norte, sunnis in le parte central, e
>shiitas in le sud se odia mutuemente.
>
>Ille comparava Iraq con Yugoslavia, in le qual
>Slovenia, Croatia, e Serbia (e eventualmente Kosovo),
> [...]
Il ha kurdos in Iran, Irak, Turchia e Syria.

In un senso il es le eterne problema de un stato multinational. In
Turchia il ha armenos, ancora un poco de grecos, e ante toto kurdos. Le
timor del governo turc es legitime, secundo me, que resta del pais?

Le elite in Turchia ha sempre probate retener le stato secular secundo
le heriditage de Cemal Ata-Türk. Memora que un del prime rebeliones del
kurdos non del toto era pro derectos lingual, como on proba explicar in
nostre dies, ma como un protesto contra le decreto del governo que il
non liceva a feminas portar le coperi-capite.

Il es naturalmente un genuin dolor de papite al politicos, Que facer. Si
le kurdos in Irak habera le autonomia o mesmo un proprie stato, tunc
anque le kurdos in Turchia e Iran lo volera haber. E que de Syria. Le
problema es que le varie curdos non es unite. Forsan on deberea haber un
iranian, turc, syrian, e irakian Kurdistan!

Il es sovente difficile combatter nationalismos, ben si il ha omne
argumentos contra un pais separate in le libro. Il es probabilmente lo
optime que on da a omne ille kurdistanes le libertate. Ma in iste caso
ego gaude que ego non es un politico!

Kjell R