From:
Jan Årmann <[log in to unmask]>
Date:
Tue, 5 Aug 2003 08:51:42 +0200
Explication del svedese "ni"

Janne: Le vetule pronomine pro "ni" es "I" in le secunde persona plural lo
que on ancora pote trovar in vetule textos. Le "I" es anque hodie correcte
svedese ma solmente usate quando on vole "pinger un vetule atmosphera".

Le verbo post le pronomine I ha le desinentia -n o -en. Exemplos: I gån, I
haven, I ären que significa vos vade, vos habe, vos es. Nunc nos pote
tranformar iste curte phrases a interrogationes. Isto normalmente es facite
per excambiar le ordine del parolas: gån I?, haven I?, ären I?. Nunc on
tosto pote remarcar que le pronunciation es plus facile si le final 'n' es
directemente addite al "I". In tal maniera le pronomine ha se developpate a
"ni". In le mesme tempore le desinentia 'n' o 'en' del verbo ha se cambiate
a 'r' que es le standard in presens re tote personas in ambe singular e
plural. Ergo: går ni?, har ni?, är ni?. Le mesmo forma es conservate in
ordine directe: ni går, ni har, ni är.

Io non es un linguista ma io ha usate svedese desde 75 annos e mi professor
in le schola ha me date iste explication. Io crede que illo es correcte.

Janne