From:
Date:
Mon, 29 May 2000 17:56:42 +0200
Jonathan Julius Dobkin wrote:

> Gratias, Stan, per le interessante information scientific. Como Piet Cleij
> ha scribite recentemente, nos non debe parlar solmente DE Interlingua, ma
> de altere cosas IN Interlingua.
>
> Tu ha explicate que le huracanes ha diminuete in intensitate in le passate
> 1000 annos. Io non sape si ha un connection, ma quando Islandeses populava
> Greenlanda in le secula 10me, le climate esseva plus temperate. In le
> proxime 4 seculas, le frigide cresceva e le colonia eventualmente ha
> terminate, in le misma seculas in le cual le huracanes diminueva.

> [...]

Isto nos non apprendeva in le schola, sed facticamente il habeva colonisation
del nordicos, le vikings, a Groenlandia (in effecto isto significa Terra
Verde, como le nomine anglese suggere). Groenlandia appertineva al episcopato
de Bergen in Norvegia, e in facto le habitantes nordic in Groenlandia
participava in pagar le Moneta Petro pro le construction del Ecchlesia de
Sancte Petro in Roma.

Il es interessante que juncte al Plaga magne, le Morte blau (o como vos vole
appellar le epidemia de pesta bubonic que diminueva le population de Europa
in le medio del 14e seculo, juncte con iste plaga veni un deterioration del
climato e le aquas inter Norvegia, Islandia e Groenlandia non plus era
navigabile pro le multe icebergs, le montes glacial, le quales barrava le
navigation.

Io nunquam ha audite un plus detaliate explication proque le habitationes
fundate in Groenlandia non superviveva. Secundo alcun explicationes le
nordicos non poteva continuar su existentia quando le contactos con le terra
matre era rumpite.

Un altere explication era que le nordicos era assimilate in le circumferente
population inuite.

Per tote le Parve etate glacial, Groenlandia cade in oblivion usque le prime
exploratores danese quasi rediscoperi le grande insula al favor del europeos
in le 18e seculo.

Archeologos ha potite excavar le vetere habitationes del nordicos. In nostre
dies Gronelandia ha un dominionesc relation con le pais matre Danmark. A mi
aviso Groenlandia sta extra le Union Europee durante que Danmark es membro
del mesme union. Linguas official es groenlandese e danese. Vos pote accessar
Groenlandia in le tela (on ha novas in groenlandese e plus comprensibile pro
nos euroclonatos in danese e anglese. Multo interessante lectura in facto.
Clarmente recommendabile. Ego ha oblivate le url...

Amicalmente