From:
sigmund lofstedt <[log in to unmask]>
Reply To:
Date:
Tue, 11 Mar 1997 23:55:00 +0100
Deo e "le mal", esque le question es un problema a le qual on pote
abbordar con solutiones
sin objectiones? Le problema "teodicé" es cuneate de Leibniz 1697, in su
obra "In defensa pro
Deo". Postea plure philosophos e autores como Voltaire, Nietzsche, Kant
e alteres ha
adressate numerose questiones como:
- Deo, esque Ille es amabile ma impotente? Como esque in tal cosa
possible pro Deo a audir
omne le milliones de precarias del esseres human? Si le Deo non existe,
qual es tal cosas le
intention del vita?
  Plure personas ha dimittite (?dismissed) le questiones como "un
phenomeno universal". Ma le ultime
question es le plus difficile: "Proque existe illos  questiones?"
  In  iste conversation in nostre lista, Jay Bowkes, Stan Mulaik, Kjell
Rehnstrom e Frank Pfaff
ha contribuite. Stan ha affirmate su reluctantia a "comprar" theologias
e dogmas.
  Il es multo problematic facer discussiones super fide e religion.
Personalmente io
trove illo esser "private". Io face un importante distinction inter
credentia  (in le senso
private) e  religion (dogma).
  Suffrente un attaca de corde e un chirurgia coronari solmente duo
menses a
retro, io ha vivite intimemento presso "le questiones ultime". In
novembre passate io esseva
preparate morir. In iste momento io ha pensate a mi "infantas", 28 e 24
annos, e mi granfilios,
un a expectar in martio o april (tosto! :-)) e anque mi sposa e mi
fratre e mi sorores, naturalmente.
In illo momento io ha habite un experientia intense spiritual ma non
"religiose".
  Il es plus facile a respectar credentia como un besonio hominal
(spiritual) que acceptar le
religiones, facite, pro si dicer, a satisfacer le besonios del clero o
del "fortia" politic (besonias
sociologic).
  Quando sol in le silvestre, reguardante un laco tranquile in un
silentio total, io pote haber
un experientia spiritual sin pensatas a un Deo. Io opina que le homine
create  Deo ab un
homine  ideal, non vice versa! Deo existe in nostre pensatas, ma non
existe foras de
nostre ideas. Sed iste non vole dicer que  "Deo non existe" ma on pote
dicer que Ille es nascite
a omne instantias alque un homine es nascite. "Religion" es le systema,
le theologia, le dogma,
un "producto" pur human.
  Depost plure annos io ha legite multo del religion judee e ora mesmo
io ha retornate
al bibliotheca le libro "Talmud. En Introduktion" in un traduction
svedese per Adrian Steinsaltz.
Multo interressante! Il me pare que le christianismo tenta responder al
questiones "proque? e
proque non?" ma le judaismo se occupa al question "que facer?".
  Io ha multe respecto pro omnes in le :i: lista e io spero que necun ha
sentite piccate -
"mi pensatas es mi proprie usque tu compra illos".

Sigmund
Postscripto: Vole ben corriger errores - io es comenciante scriber!