From:
Horacio Martinez <[log in to unmask]>
Date:
Thu, 27 Dec 2001 18:14:45 -0300
----- Mensaje original -----
De: STAN MULAIK <[log in to unmask]>
Para: <[log in to unmask]>
Enviado: Martes, 25 de Diciembre de 2001 04:54 p.m.
Asunto: Re: Felice Natal pro totes

> Felice e Gaudiose Natal e un Bon Anno Nove!
>
> Horacio,
>    Io ha legite super le convulsiones politic in tu pais.  Que es
> iste nove conscientia politic?

Io me reffereva al nove concientia politic del citadanos argentin.

Hic infra io face mi commentos super le crisis argentina e su consequentias politic.

 Le die 19 de decembre de 2001 le classe medie -qui in su majoritate votava al governamento de Fernando de La Rua, in octobre de 1999- sortiva al stratas a repudiar le politica del presidente e su ministro de economia Domingo Cavallo.
 Iste manifestation espontanee sin lideres visibile provocava in solo duo dies le caida strepitose de iste governamento. A illo io apella un nove concientia politic. In epochas anterior, como in le decennio del annos `70, le cadita del autoritates civil era sempre motorisate per le fortias armate.
 Malgrado desde le ultime dictatura militar, e sus consequentias disastrose, le citadanos finalmente comprendeva que le remedio a un mal governamento elegite democraticamente deberea esser altere governamento del mesme typo.
 Pro le observatores del extero, es multo importante facer un differentia. Le assaltos al cassas commercial per gentes de classe basse e activistas politic es ben disticte del movimento popular pacific verso le casa del governamento e le congresso national; Le assaltantes de commercios proffitava le stato de semi-anarchia provocate per un governamento debile e sus politicas erronee. Le gente de classe medie autoconvocate a la Plaza de Mayo (Placia de Maio ubi se trova le sede del governamento) sortiva a prottestar contra le inaction del presidente in tote sensos.
 Le clima de discontento era visible desde varie septimanas retro, ma le "gutta que plenava le cuppa" era le restriction pro extraer le depositos bancari del systema financiari. Septimanas passate se produceva un "cursa bancari" e le sparniantes tentava extraher lor depositos pro convertir los in dollares ante le rumores de devallutation del moneta.
 Pro evitar un cadita del systema financiari le autoritates decideva limitar le extraction de moneta a solo $1000 per mense. Un restriction que lessionava grandemente le libertate de disponer de lor sparnios e le capacitate de pagamento del personas. Le "cadena de pagamentos" esseva interrupte bruscamente e le economia ja durmente colpate per le crisis finalmente collapsava. Iste stato de cosas lesionava anque al economia "informal": illes personas que vive de labores ocassional e que recipe lor pagamentos in moneta effective. Subito iste gente videva reducir se lor ingressos quasi a cero. Toto isto provocava finalmente le explosion social del ultime septimana.
 Ora il existe un governamento provisori usque le election de un nove poter executive. Le sensation de anarchia ja non existe, ma le defias del actual e del futur governamento es enorme. Le factos dicera si le gente desilusionate retornara a creder in lor nove autoritates.

Horacio Martinez