From:
Paul Gideon Dann <[log in to unmask]>
Date:
Thu, 31 Oct 2013 10:52:03 +0000
Paul Bartlett scribeva:
> Si un lingua auxiliar international, como interlingua, non ha un
> fundamento stabile, illo morira.

Isto non es le caso pro le interlingua, proque le interlingua es definite
a partir del linguas super le quales illo es basate.  De minus, isto esseva
le caso quando illo esseva originalmente definite.  Illos qui considera
interlingua como illo esseva originalmente concipite normalmente non vole
vermente utilisar le interlingua como un lingua de uso quotidian, mais como
un lingua que facilita communication.  Per exemplo, Gode voleva traducer
discursos academic in interlingua pro que illos essera plus facile a leger
pro illos qui non parlava lor linguas original.

In un tal caso, establir regulas stricte pro interlingua non es vermente
utile, proque le linguas fonte, como linguas vivente, es in fluxo, e si
on vole un lingua pro communicar can parlatores de aquelle linguas, on
non vole vermente que le interlingua diverge e deveni un lingua vivente
de su mesme, o su uso como lingua ben comprehensibile a parlatores de
tote aquelle linguas esserea compromitte. Isto non esseva le gol del
interlingua, in su comenciamento.

> Si, Alexander Gode non esseva un deo, ma le usatores de interlingua ha
> movite se ultra le ideas theoric. Interlingua ha devenite un lingua ver,
> un lingua practic e vivente, e si il ha personas, qui se continua reparar
> inexpertemente le grammatica, interlingua morira, e le mundo non lo
> considera seriosemente.

Si, potesser le interlingua ha devenite un lingua vivente in iste
communitate.  Multo ben!  Mais isto non esseva le gol del interlingua
originalmente.  De facto, Gode specificamente non voleva isto de su parte.
Mais si un gruppo vole utilisar su IED e grammatica original como base pro
un lingua vivente e definir lo como un ver lingua, necuno pote vermente
impedir isto.

> (E io assere que solmente le Sr. Mulaik e su pauc discipulos es le sol
> personas qui agita al alterationes de plus que un meditate de seculo de
> usages. Io non ha legite altere personas qualcunque qui ha recommendate
> su alterationes moderne.)

Io crede que il ha multo plus que tu crede qui vole utilisar interlingua
solmente pro facilitar communication con parlatores de altere linguas
(super toto con romanophones), mais illos non se ha inscribite super iste
lista! Il pare que iste lista contine in grande parte personas qui vole
definir un lingua independente a partir de interlingua, mais vos non
representa tote le usatores del interlingua!

Paul