Date:
Sun, 14 Nov 2004 20:41:00 +0100
jasef harb wrote:

>Jo :
>Le religion es un cosa personal que deberea esser inseniate foras del
>scholas.
>
>- Io non sape que opinar supra isto, nam isto pote esser positivo o negativo selon le caso, si le persona que lo insinia non es satis objetivo isto non pote esser ben.
>Sed hodie Europe habe multe scholas "laicas"
>Io pensa que le idea que se face in Francia es ben , donar bases ab religiosas de Islam e Judeo- Christian, assi postera le studentes potera seliger le que ama plus o mesme nihil.

Tu sape le damno que le religion de stato ha facite in alicun paises. Un
tal systema non permitte libertate religiose.
In Italia usque a pauc annos retro le religion (catholic) era obligatori
in le scholas de consequentia, le alumnos qui non era de religion
catholic debeva fortiatemente apprender tal fide. Pois que non es
possibile haber un inseniante o un classe pro cata religion, le
religiones deberea esser inseniate foras del scholas, in casa o in le
ecclesias, isto es mi opinion obviemente.

Il es interessante vider que  in le Statos Unite, terra de libertate
religiose per excellentia, le theoria de Darwin (al minus in alicun
statos) non pote esser inseniate al filios sin le consenso del
genitores. Perque le Darwinismo es in realitate un religion (non un
scientia).

>-Io es credente sed etiam io crede al evolution.

Io non sape qual es tu religion, mais io sape que le principal
religiones monotheistic crede in le creation; le islam crede que Deo ha
create le terra e le homine assi como ille es hodie, le religion hebree
crede que le homine esseva create per Deo assi como explicate in le
Genesis e le christianos ha un ulterior motivo pro creder in le creation
ultra que le Genesis e ora io tentara de explicar te lo.

Il ha un grande confusion circa le theoria del evolution. Il es clar que
totos nos ha apprendite le theoria del evolution a schola ma nos era
infantes e non habeva ration pro non creder in tal theorias. Le
christiano que comprende su religion non pote conscientemente creder
anque in le darwinismo perque illos es contrastante.
Le theoria de Darwin es create proprie pro illes qui non crede in Deo e
non esseva per caso que Marx susteneva tal theoria.
Ergo io comprende que qui non crede in Deo debe creder in le theoria del
evolution perque ille non ha un altere modo pro explicar le vita,
totevia le christiano
honeste al qual esseva inculcate in su infantia tal theoria debe haber
le corage de mitter in discussion tal preconceptos. Si ille usa le
proprie mente pro pensar in vice de usar le conceptos preconfectionate
ille discoperira que ille non pote creder sia in le evolution que in le
creation, o probabilemente ille non comprende le doctrina de Christo.
Il ha alicun christianos qui crede que le theoria del evolution organic
vade contra le creation, il ha alicunos qui crede que le evolution es le
systema
usate per le Senior per formar le vita vegetal e animal e pro collocar
le homine supra le terra.
Io pote dicer que  le veritate es un sol, le ver scientia es parte del
ver religion.
Non existe un modo pro harmonisar le religion christian con le theorias
del darwinismo e le diverse speculationes derivate de illo.
Adam esseva collocate in le terra como un esser immortal; e non existeva
le morte in le terra pro ille o pro omne forma de vita
usque le Cadite; que portava  le morte temporal e spiritual in le mundo;
e iste morte temporal veniva supra tote le formas de vita, super le
homine e animales e pisces e aves e super tote le regno vegetal e
Christo veniva pro redimer le homine e tote le formas de vita del
effectos del morte temporal que veniva super le mundo post le Cadite de
Adam  e iste redemption includeva le resurrection pro le homine e pro
tote le formas de vita.
Pote nos harmonisar iste cosas con le theoria del evolution que sustene
que le morte ha sempre existite e que le varie formas de vita evolveva
ex altere precedente formas per longe e astronomic periodos de tempore?
Le sacrificio de Christo  es le grande e eternal  base super le qual es
edificate le religion christian. Necun homine pote esser salvate excepte
ille qui crede que le sacrificio de nostre Senior porta le immortalitate
a totos e le vita eternal a illes qui crede e es obediente, e
necun homine pote creder in le sacrificio salvo que ille accepta sia le
divinitate del filio de Deo que le Cadite de Adam.
Ergo, si le morte habeva sempre existite in le mundo, alora non adveniva
le Cadite de Adam que portava le morte super tote le formas de vita; si
Adam non cadeva; alora non habeva necessitate de un redemptor, e ergo
non existeva necun redemption, non existe tunc salvation, ni
resurrection, ni vita eterne e si le redemption non existe, non existe
nil de ver in le promissas que le Senior nos faceva.

>Le biblia non habe que prender le al pede del littera

Le question non es si on debe prender al littera le Biblia mais
comprender le significato del Biblia. Le credente non debe eliminar le
scripturas solmente perque ille
non los comprende, es necessari longe e profunde studio pro cognoscer le
significato del scripturas.

>si illo dice que Deo habe create le mundo in 7 dies illo es un lapso de tempore indefinite, illo es le maniera que habeva le judeos de narrar. Le cifras e le symbolismo non debe ser ab litteram, tu pode vider le multes symbolismes del apocalypsis illo es namque le ambiente era periculoso.
>Le probleme es que habe multe personas que prender le libre sacrate textualemente quando Deo dice crear Adan del costa de Eva es un symbolo que habeva create 2 seres complemantari.

Le ver problema es que multe credentes vole adaptar le scripturas a su
opinion personal in vice de adaptar le proprie vita al scripturas.

> [...]
>Si le ratta non habe besonio de haber le cauda curta illo non va a ocurrer, si ellas habe besonio illo ocurrera mas postera multe tempore;
>e.g. le iguanas de Galapagos que postera haber arrivate al insula on debete de adaptar se al vita del Mar, le aves que habe differente pico, le girafa que per su alimento habe un collo longue et systema de presion sanguine propie, le camelo que es adaptate al deserto et su cosinos le llamas in le Andes et ita il habe multe exemplos.
>Le homine comparte + de 95 % del material genetic de grande primates.

Si Darwin cognosceva le DNA forsan ille non haberea proponite le theoria
del evolution.
Le fabula que le girafa un tempore era como un gnu e a fortia de
allongar le collo pro mangiar le folios supra le arbores illo deveniva
como nos lo cognosce hodie es un belle fabula que on pote 'biber' si uno
es un parve infante mais un persona que ha un cerebro e lo usa non pote
creder a tal stupiditate, illo es un affronto al intelligentia human.
Gratias a Watson e Crick le homine commun hodie cognosce plus sur le
systema hereditari que Darwin e tote le scientistas de su tempore.
Le molecula appellate DNA que on trova in le nucleo de cata un del 100
trillion de cellulas presente in le homine, contine le plan complete del
construction del corpore human. Le informationes re tote le
characteristicas de un persona, desde le aspecto physic, usque al
structura del organos interne, es registrate in le DNA per medio de un
special systema de codification. Le informationes es memorisate al
interne per le sequentia de quatro base que constitue iste molecula e
illos es specificate con le litteras A, T, G e C.
Le ordine sequential del litteras del DNA determina le structura de un
esser human desde le minime particular, le statura, le oculos, le color
del capillos e del pelle, etc, etc.
Si on debeva transcriber tote le informationes codificate in le DNA,
alora on deberea compilar un libreria gigantesc de 900 volumines
encyclopedic de 550 paginas cata un.
Cata esser vivente ha un codifica pro procrear un un esser simile a se
mesme, e non es possibile que de un homine descende un balena o de un
simia descende un homine, tote le instructiones es scribite in le DNA
que non erra.
Le new-darwinistas ha cercate de facer nos creder que le mutationes
genetica pote dar origine a nove esseres diverse de lor progenitores,
totevia iste theoria non ha nil de veritate, si un esser es exponite a
certe radiationes pote haber mutationes mais nos ha vidite que le
mutationes es generalmente pejorative, ergo si le evolution usa tal
argumentos como fundamento pro lor theoria illo es destinate a collaber
miseramente.

>Il habe un frase que dice plus io avantia in le scientia plus io crede que Deo existe.

Io repete que le ver religion comprende tote le ver scientia. Mais il ha
multo de phanta-scientia in le Darwinismo.