INTERLNG Archives

Discussiones in Interlingua

INTERLNG@LISTSERV.ICORS.ORG

From:
Ruud Harmsen <[log in to unmask]>
Date:
Fri, 28 Feb 2014 09:31:23 +0100
05:47 28-2-2014, Mulaik, Stanley A:
>Io vide que tu ha facite studios extensive de iste subjecto.
>Mais tu non sape multo le Theoria Monetari Moderne, a que io
>es un adherente. Le TMM (MMT in anglese) es un description e
>theoria del gerentia de un systema monetari per un governamento
>soveran in
>su moneta.  Le emphase es empiric e non comencia con definitiones
>e assumptiones non probate empiricamente.

Si, il es ver que io non sape multo (de facto: nihil) super illo.
Studio ulterior es necesse. Mais non ora, io no sape quando. Un
notation esseva facite, mais il ha multe alteres.

>Quando tu dice que il es impossibile crear moneta sin debito a
>alcun altere qui habeva lo previemente, io debe rider, proque
>il es como un homine in 1914 dicente que il es impossible que
>homines vola.

Que es to definition de volar? Mi
assertion seque de un clar definition de 'moneta'. Si tu dice que
non es ver, tu besonia un altere defition. Moneta es un credito
del publico a bancos.

>Le ration io dice isto es proque in 1700's, ante le
>Revolution, americanos colonial usava moneta create de nihil
>pro uso in excambios economic.

Si un banco central, o un governamento, o quicunque que habe le
autoritate de emitter notas de banca, emitte un nota de banca, le
resultate es:
un possession (= "claim on the bank") del tenitor del nota
(debito in su balancio)
un debita del emittor (credito in su balancio)

>Pot'esser il ha un differentia de intendimento aqui.  Io non
>nega que il ha un debito implicite in un dollar create
>per le Reserva Federal.  Le dollar representa un obligation del
>governamento reimplaciar lo con un altere dollar a demanda,

Exactamente.

>e acciper lo in pagamento de taxas e directos e penas pecuniari.
>
>Mais dollares es usate como representationes in un unitate de
>conto (le dollar) de obligationes de debito inter partitas
>facente excambios de benes e servicios in le economia.

Si. Money as
http://en.wikipedia.org/wiki/Money#Medium_of_exchange medium of
exchange.

>Como es donos representate in tu pensata?

Good question, I don't know. As said, I can't answer this in
detail right now. Some day I will,  afer extra study. It probably
won't be soon, sorry.

>Io ha vidite un recente articulo del Fed que declara que
>bancas non attende a haber bastante reservas requirite pro
>facer prestatos.  Si le debitores prospective ha bon
>indicationes de esser capace de repagar le prestato, le
>banca va facer le prestato.  Alora le banca va cercar pro
>un fonte de reservas pro crescer lor reservas al minimo
>requirite.

Heard that too, but it is nonsense, it doesn't make any
difference whether before or after. The loan initially IS its own
funding. http://rudhar.com/economi/monydebt/en/010slfnd.htm

>Isto es un excellente documento.  Mais illo esseva scripte
>ante que le governamento del Statos Unite cessava le
>excambio de moneta pro auro a un rata fixate.

And since then the balance sheet of the Fed is no longer in
balance? Debit doesn't equal credit?

> >Si e no. Ergo: no. Articulo 22.
>
>Del Constitution del Union Europee?

No, de mi subsection del sito web :) :