From:
Kjell Rehnström <[log in to unmask]>
Reply To:
Kjell Rehnström <[log in to unmask]>
Date:
Wed, 10 Dec 1997 07:39:35 +0100
Salute!
Ecce un tentation de profundisar le studios santaclasologic o gnomologic (nos ha hic un recerca evidentemente interdisciplinari).

Le gnomo domestic que es le svedese origine del Patre Natal ha - in principio nihil commun con le episcopo. Le gnomo domestic era un micre gnomo qui viveva in le casa o le edificios pro le animales o in le grenario. Ille era le secrete supervisor del ferma e controllava si toto es in ordine. Si le senior e su familia era bon al gnomo, toto era in ordine. Si non, ille poteva imponer accidentes, catastrofes al homines in le ferma.

In le vigilia natal on dava specialmente mangiar al animales e etiam on poneva pappa (porridge, in francese secundo mi dictionario il es _bouille_ sed controllante iste traduction illo da un cosa plus viscose, fluente que illo del qual io pensa). Nonobstante on da iste pappa al gnomo domestic e su familia. On lo poneva extra le porta sur le scala extra le porta (lo que on etiam appellava le "ponte"). Probabilemente le catto o forsan le rattos (si le cattos era pigre) mangiava le pappa.

Le gnomo domestic habeva vestimento gris.

Kjell R., gnomologiae doctor h.c.