From:
Kjell Rehnström <[log in to unmask]>
Reply To:
Date:
Tue, 21 Nov 2000 19:54:57 +0100
Michael Edwards wrote:

> George:
>
> Il es curiose como on volerea discuter le theoria del evolution in un
> maniera libere, ma le meseme persona non vole permitter le discussion del
> conto biblic que nos sape como "creation." (...)

> De facto, le conto biblic de creation
> ha multe supporto del evidentia scientific, nonne?  Assi, si nos va discutir
> le thema del origene del homines, tuto del factos es pertinente, si?  Iste
> es in le interesse del lista, e non limitar nos solo a un parte de un
> subjecto.

Personalmente un tal discussion pote esser multo interessante, proque ego quasi
nunquam ha incontrate un persona qui suppone que le narration del Biblia del
evolution del humanos es plus ver que pro exemplo le mytho de Ask e Embla
presso le nordicos pre-christian.

Viste que le humano es sapiente ille ha sempre cogitate de su origine. Il ha
tanto mythos del evolution como il ha culturas del mundo. Cata sphera cultural
ha probate su methodo.

Ego non es theologo et non pote discuter le credentia al Biblia. Ego pote
comprender un explication secundo le qual Deo dava le cognoscentia del Biblia a
un populo le qual in principio viveva como beduinos e como pastores. Multo plus
tarde le populo judeo deveni urban (al minus illes qui poteva scriber libros)
et tunc, como sovente, le mundo de imagination non-obstante era rural.

Ego pote comparar con me ipse. Ego es in principio un persona urban, ma alcun
de mi annos formative de infantia ego sojornava in le regiones rural circum
Uppsala apud mi grandpatre (avo). Multe del impressiones de ille annos ancora
determina multe de mi imagines et maniera de pensar, malgrado que ego nunc me
senti totalmente alienate incontrante un vacca o un cavallo.

Le narration in le Biblia ego comprende como le parola de Deo a un populo le
qual poteva comprender justo isto. Le antique judeos non haberea comprendite
cosas como le sequentia de stratos in le terra o le theorias de evolution
biologic de formas simple a formas plus complicate, le atomos, le electronos
etc.

In le Biblia iste comprension es expressate in le dicto que pro Deo un die es
como mille annos et mille annos es como un die. Que assi dicer, Deo comprende
multo plus que le humano, e Ille da al humano comprender lo que ille pote
comprender.

Per consequente le narration in le Biblia del creation non determinara si ego
crede o non. Pro isto il ha un altere discussion, le qual, ben que multo
interessante in mi opinion, forsan non debe esser conducite in iste lista. Le
discussion in re le creation o le evolution del altere latere pote esser
interessante. Solo ante alcun annos ego incontrava le prime vice in mi vita un
persona qui manteneva que ille _crede_ in le conto del Biblia, litteralmente.

Nos es multo determinate de nostre education e nostre experientias. Nos debe
comprender isto. In facto isto es le interessante cosa con iste lista. Ego ha
apprendite de humanos vivente in tal differente conditiones e con tal
differente experientias. Isto es extrememente interessante.

Amical- e curiosemente

Cellus, un qui non ha finite meraviliar se