From:
Pawel Wimmer <[log in to unmask]>
Date:
Sun, 17 Sep 2000 12:02:27 +0200
[cut]

> Vos pote aprender Esperanto en 2-3 septimanas. Milles de esperantistos ha
> demonstrate, en conventiones internationales, que Esperanto es
> parlate multo rapidemente e es tamben ben comprensibile. Le organisation
de
> esperantistos es enorme. Esperanto es le lingua plus facil que existe.
Multo plus facil
> que Interlingua. Sed Interlingua pote esser comprendete sin que vos ha
> apprendete lo antea. Isto es le plus grande avantage de Interlingua. Le
> disavantage de Interlingua es que Interlingua es quasi identic con Latin.
> Interlingua es Latin que es facete plus facil. ("Interlingua estas Latin
> faciligata" in Esperanto). Esperanto non es Latin. Esperanto es un mixtura
> de Latin, Germanese, Russese, Skandinavese... e in Esperanto le
> major parte de le parolas es parolas construete de alteres parolas.
>
> vostre,
> Ulf

Ulf, tu ha ration que Esperanto es multo facile e elastic. Io parlava
Esperanto post qualque septimanas e post 6 menses io esseva editor de Pola
Esperantisto. Ma il me pare que le plus grande valor de Esperanto non es su
avantages linguistic, sed social. Le radices cultural e linguistic de
linguas europee on pote trovar solmente in Interlingua. Io ama Esperanto
como un ver lingua-ponte por simple homines, ma Interlingua es multo plus
grave por me como instrumento linguistic. Le sequente exemplo ex
Interlingua-English Dictionary monstra le differentia fundamental inter le
duo linguas:

PONER: position, positive, postura, componer, deponer, opponer, proponer,
supponer, etc.
In Esperanto iste parolas son in differente familias!

Pro isto io pote dicer que Interlingua era un del plus grande experientias
in mi vita. Como redactor de magazines computatorial (in polonese) cata die
io prende avantage de Interlingua - un ver denominator commun de linguas.

salutes
--
Pawel Wimmer
PCkurier - editor