From:
j_o_a_o_t <[log in to unmask]>
Date:
Thu, 7 Oct 2004 08:38:54 -0000
--- In [log in to unmask], Kjell Rehnström <cellus@C...> wrote:
> Personas cec, nonvidentes, sovente usa canes guidas. Le can guida
> (can ducente?) indica quando il ha un loco ubi on pote passar un
> strata, le elevation del strata al trottoire (al via pro
> pedestres). In Svedia le nonvidente persona pote prender su can
> guida in un restaurante, inn principio, secundo le ordination del
> Autoritate de Comestibiles, ma le practica, le realitate es un
> altere. Restaurantes sovente non permitte le ceco entrar con su can
> guida.
>
> Sape vos como es in vostre paises?
>
> Responsas es altemente interessante a me.

> [...]

Car Kjell

Io trovava iste documento super canes-guida in Portugal.

    http://www.lerparaver.com/mobilidade_cao-guia.html

In un section del documento, un cec, José Viríssimo, describe su
experientias con su can-guida. A certo puncto, se lege:

    [PT] "Desde que ela está comigo já tive um ou dois problemas com
taxistas e mais alguns outros aborrecimentos em pastelarias, bares e
autocarros." José Viríssimo ilustra o seu ponto de vista com o
exemplo do Hotel Zurique, em Lisboa, que recusa a entrada de
quaisquer cães, incluindo os cães-guia.

    [IA] "Desde que illa es con me, io ja habeva un o duo problemas
in taxis e plus alcun altere irritationes/molestias/enoios (?) in
snack-bars, bars e omnibuses." José Viríssimo illustra su puncto de
vista con le exemplo del Hotel Zurique, in Lisbona, que refusa le
entrata a qualcunque canes, inclusive a canes-guida.

Postea, le documento presenta le lege super canes-guida, que les
permite le entrata in tote locos, mesmo illes que explicitemente
prohibe le entrata a animales. De nove, le documento indica que
totevia il ha problemas (ben que, pro le tono, illes pare esser
occasional):

    [PT] Apesar da situação já ter sido mais complicada, em Portugal
ainda acontece os gerentes ou os responsáveis da segurança dos
estabelecimentos públicos desconhecerem a lei e quererem impedir a
entrada do cão [...].

    [IA] Ben que le situation es ora minus complicate, in Portugal il
ancora occure que gerentes o responsabiles pro le securitate del
establimentos public non congnosce le lege e vole impedir le entrata
del can [...].

Personalmente, io nunquam videva un can-guida (le documento dice que
il ha solmente 7 canes-guida a Lisbona) e pro isto io non pote
describer un experientia plus directe, alique que io personalmente
videva.

Salutes cordial.
João

[correctiones es benvenite]