From:
Date:
Sun, 18 May 1997 18:23:44 +0200
Salute,
Jay cita un message de un John Dale in re como quidar un lingua
international a successo. Jay scribe que
>iste suggestiones pote esser multo effective! Hic plure ideas pro
implementar un lingua auxiliar...
e John Dale nota in su message in anglese intitulate _Secretos de successo_
(in mi traduction)

Mi commentario:
On debe tamen haber institutores qui vermente _sape_ le lingua. On debe
convincer le parentes/curatores del infantes que le lingua international
vermente es bon. Esque isto es vermente possibile si il non ha personas
inter le parentes qui sape le lingua in question?

Esque il non es necessari saper de OMNE le resultatos de scholas que ha date
instruction in le lingua innternational auxiliar in question. Que on face un
ver evaluation del resultatos, si impartial que possibile?

Isto es multo importante viste que le regulas secundo le quales on pote
facer tal contactos con le administration scolar cambia de un stato al
altere e de un pais al altere. A mi aviso on debe haber institutores
autorisate pro le inseniamento de un lingua si illo es integrate in le
curriculo del shola.

A mi aviso il existe paucissime material con evaluationes objective del
resultatos del inseniamento de linguas international. Le lector gymnasial
svedese Ingvar Stenström (-stro¨m - le o ha un umlaut!) usava su proprie
manual de interlingua como introduction al subjecto scholar "vocabulario
international". Le profito de isto era que iste subjecto non deveniva si
teroretic e enoiose e resultava in isto que le alumnos qui habeva apprendite
interlingua poteva plus facilemente leger textos in espaniol o italiano con
melior comprehension que le alumnos qui habeva sequite le inseniamento
normal de ille linguas! Le causa de isto es naturalmente que apprendente
interlingua on se concentra a vocabulario e non al grammatica retardante.
Tamen il es evidente que si on volerea haber resultatos plus
scientificamente on deberea haber facite plus de probas.

Quanto a esperanto on ha facite alcun programmas de inseniamento in un
programma regional inter alcun paises regional, e il es multo probabile que
on ha facite evaluationes scientific de illos, sed non in le medios
principal pro inseniantes.

In parentese ego pote notar que le jornal Metro - que es distribuite gratis
al viagiatores del metro in Stockholm - un schola in Hjulsta, un suburbio de
Stockholm, usava esperanto in le inseniamento. Le carota era un sejorno al
castello Grésillon in Francia. Le classe consistente de alumnos de un
multitudo de nationalitates habeva essite multo inquiete. Un inseniante dava
un curso de esperanto al alumnos como un medio unir le classe circum un
objectivo commun pro omne interessate, e toto semblava ben, secundo le
reporto in le jornal.

Esque alcuno sape plus del resultato de iste inseniamento. Esque le classe
vermente viagiava a Grésillon in Francia?

Un lingua es divulgate si on lo usa si multo que possibile. Il non del toto
noce, si on lo etiam insenia in le scholas, sed on debe saper pro qual
ration, e on debe haber bon material. Inseniatores qui non parla le lingua
ben plus tosto noce que adjuva le cosa.

Amicalmente

Kjell Rehnstroem
Vaenortsgatan 87