From:
Luca Ghitti <[log in to unmask]>
Date:
Sat, 4 Aug 2001 09:11:26 +0200
From: "Kjell Rehnstrom" <[log in to unmask]>
To: <[log in to unmask]>
Sent: Friday, August 03, 2001 6:00 PM
Subject: Re: Un parve estate in plen hiberno

alte temperatura in le verano..."Se supprime 'verano' e on colocca 'estate'.

> On ha facite mensuras del temperaturas desde le fin del 18-e seculo ego
crede, e le record pro Uppsala sembla esser alque circum 36 grados!

> Iste estate nos habeva un septimana con 28 - 30 grados!
>
> Cellus

Heri in Italia a Florentia le temperatura ha ascendite a 38,5 grados, ma le
alte grado de humiditate ha portate le calor a circa 42 grados!!!
Hic in mi montanias fortunatemente le temperatura es satis fresc, "solmente"
30-32 grados a 1.000 metros super le nivello del mar!
Il es satis frequente que il ha forte cambio de temperatura e in estate e in
hiberno. Sed iste cambios deveni semper plus durabile, plus forte.

Le estate e le autumno deveni multo pluviose, multo humide e il ha semper de
plus le risco de inundation de fluvios e torrentes con grave damnos pro le
territorio e le gentes como il es occurite in Piedmonte, Toscana e Campania
in iste ultime annos.

Le hiberno es semper plus sec e con poc nivadas, super toto in le basse
altitude. In iste annos es multo difficile que il niva sub le 1.000 - 800
metros del nivello del mar e le nivadas son multo exigue. Io rememora quando
io era infante, in le prime annos '70s il habeva forte e plure nivadas in mi
village etiam de 40 - 50 cm de altor; hodie es multo difficile haber un o
duo nivadas superior a 20 - 25 cm de altor. Sed le incoherentia atmospheric
le anno passate ha essite incredibile. In le menses de april e maio, il ha
essite fortissime e inusual nivadas in alte montania e usque a hodie il ha
ancora nive, multissime nive a circa 2.500 - 2.600 metros de altitude. Tal
cosa non eviva desde multe annos! Solmente in le anno 1985 le temperatura
diminueva a -25 circa e post un septimana de iste frigido nivava fortemente
con plus de un metro de nive! Iste recente hibernos le temperatura
difficilemente diminue a -10.

Es isto un signal de cambiamentos atmospheric?

Luca Ghitti
Borno (BS)
Italia