From:
Stanley Mulaik <[log in to unmask]>
Date:
Wed, 30 Oct 2013 02:26:48 -0400
On Sat, 26 Oct 2013 16:45:44 +0300, Allan Kiviaho <[log in to unmask]> wrote:

>Io opina que le plus importante instrumentos pro apprender interlingua son:
>
>1. Le grammatica official de interlingua per Alexander Gode e Hugh E. Blair:

  Isto es le INITIAL grammatica, non le "grammatica official" de interlingua.
Il non ha un organization con le autoritate pro dicer cosas "official" super
interlingua.  Dr. Gode ha resistite semper le idea de un academia o altere
institution pro facer final decisiones super interlingua.  Ille ha lassate al
evidentia linguistic in le contexto de un methodologia objective pro determinar
lo que es "correcte" in interlingua.  Ille esserea consternate que alcun del
interlinguaistas pensa que su grammatica esseva "official".

On debe leger le prefacio al "Interlingua, un (non le) grammatica del lingua
international" per Alexander Gode e Hugh E. Blair:

"Iste grammatica del lingua international es recommendate como un systema
commode systema pro facer operar le vocabulario del "Interlingua-English
Dictionary". Illo es un [non 'le'] systema practic e simple, mais tote su
avantages non pote facer nos ignorar  le facto que le projecto del lingua-auxiliar
que illo representa es totevia un variante o dialecto del specie in question
describite in alto.  Iste puncto require tanto multo emphase proque illo es del
grandissime importantia practic que le lector debe comprender in qual senso que ille
non es introducite aqui a un totemente nove lingua practicate per un manata de
pioneros alacre, mais que le uso de iste grammatica va facer le un membro
de un grande communitate de advocatos de linguas auxiliar in tote le partes
del mundo qui parla e scribe le mesme lingua con plus o minus impressionante
deviationes.  Il es in le natura de iste lingua que illo pote esser maneate con
multe elasticitate secundo un o un altere de similar systemas grammatical, justo
como il es in le natura de alcun lingua ethnic que illo pote esser usate in
variationes, regional, social o individual."  p. vi del Interlingua , a grammar of the
International Language, per Gode e Blair, 2nde edition, 1971.

Il non es necesse esser heretic, Alan.... con creationes del officialitude  :-)

Como un similar grammatica, un variante basate intialmente super iste
grammatica de Gode e Blair, io recommenda mi "Interlingua Grammar
and Method" (per Stanley Mulaik).  Io ha portate al labor de scriber un
grammatica nove recercas del particulas, que introduce solmente un
manata de particulas non trovate in le IED o le grammatica, assi necun
grande differentia existe inter Interlingua Grammar and Method e
le Interlingua Grammar de Gode e Blair.  Mais io include expandite
capitulos super le methodos de extraher e standardizar le vocabulario
de interlingua, que es un expansion del doctrina in le introduction al
IED. E io ha includite detaliate descriptiones del functiones grammatical
pro clarificar los a personas sin multe education super grammaticas.
Le libro es in anglese.  Illo anque he duo glossarios de 3248 parolas
le plus commun basate super le studios del frequentia de usage de
parolas, facite per Seniora Helen Eaton, que ha empleate Dr. Gode e
ha recommendate le a IALA pro empleamento in 1939.
Interlingua-Anglese e Anglese-Interlingua.  Le libro es disponibile
in linea a Amazon.com e altere venditores de libros pro circa $20.
Illo ha 377 paginas.  Il es mi intendimento que Amazon.com ora ha un
centro in Europa pro vender su libros.,

Stan Mulaik