From:
Date:
Tue, 21 Nov 2000 12:05:08 +0100
George Carty wrote:

> Kjell Rehnström scribeva:
>
> Sape vos ubi io pote trovar plus de information supre iste subjecto (in
> qualcunque lingua)?

Del temperie (le conditiones meteorolic, le servicio meteorologic in tu pais).
Del humano como un animal tropic: Qualcunque libro que tracta le developpamento
del specie human.

Medicina.

> Poteva isto esser le ration proque le populos in le tertie mundo (basse
> latitudes) es frequentemente plus felice que le populos del prime mundo
> (alte latitudes), nonobstante le povressa in le tertie mundo?

Isto es ultra mi competentia. Pur divinationes: Es il ver que le humanos povre
es plus felice? Si le humano es povre ille besonia un poco de bon humor pro non
plenmente perder le loco in le existentia. Ego qui vive satis ben pote permitter
me non esser gaudiente o humoristic.

> (...)
> Io ha audite super 'Disordine affective stational'.  Es illo un problema
> ubi io habite (le nord de Anglaterra), o es illo un problema restricte
> al latitudes vermente sub-arctic (nord de 60 grados latitude, per
> exemplo)?

Ego ha legite de un tal cosa (forsan in un articulo in Reader's Digest (non
demanda me si in le edition anglese o svedese, isto ego non me recorda) de un
disordine psychic que occurre a personas in certe latitudes. On parla ci del
depression autumnal e primaveral. Ego ha un debile impression de haber legite
que il ha alcun relation con le intensitate del lumine e que illo pote migrar
con le latitude. Le simile zona de intensitate de lumine da le disordine, ma non
le intensitates de radiation luminar super o sub le zona.

Il es vastemente cognoscite que por le populos vivente in le regiones
circumpolar le advento del sol de novo es un multo plus succutente experientia
quam le introito in le tenebras hibernal. Il debe haber plus in manuales de
morbos et disordines psychic.

> In mi region del mundo, temperaturas de die es quasi sempre supre 0
> grados. C, (ma temperaturas de nocte es frequentemente sub 0 grados in
> hiberno) ma mesmo in Julio temperaturas supre 25 grados C. es un
> raritate!

Un typicamente maritime climato il sembla.

> Un altere question, proque es Interlingua popular in Scandinavia e
> Hollandia, ma non assi multe in le paises romanoparlantes?

Nulle idea. Forsan isto ha alcun relation con factores historic. In qual grado
le gente ha essite interessate in colliger se in organisationes, uniones. Forsan
il ha un correlation.

Forsan on senti le besonio de organisar societates e uniones plus in certe
paises que alteres, lo que in practica non necessarimente _debe_ indicar un plus
grande interesse in particularmente interlingua.

Particularmente ego ha incontrate le opinion apud personas qui parla linguas
romance que "Ego jam comprende interlingua, viste que tu sembla comprender
italiano..." e simile cosas.

Sperante que iste responsa da alcun ideas.

Cellus