Date:
Tue, 12 Sep 2000 07:24:29 +0200
De novo con le imperialismo de un lingua!

In Veneto, region in le qual le latino veniva assimilate durante tres
seculos de alliantias militar, un vice, quando uno, in iste annos passate,
tentava de parlar con le uso del lingua italian, sovente ille recipeva iste
invitation: parla como te ha inseniate tu matre!
E in Veneto nos continua a usar nostre dialectos, uno diverse de un altere,
a circa cinque kilometros de distantia. Io pensa que isto sia un tradition
de plus de tres milles annos.
Como nos ha rendite in dialecto multe parolas italian, assi actualmente,
nos usa in nostre dialectos multe parolas anglese.
Nos, per exemplo, ha un presentia de truppas NATO longe de plus decennios.
Le dialecto localisa nostre provenientia, cultura, profession, etate, et
cetera.
Isto, pro nos, non es un moda del tempore, perque in nostre dialectos nos
ha recepite multe parolas de omne linguas con le qual nos veniva in
contacto in le seculos passate.
In nostre citates, si non un quartero, nos habeva al minus un domo pro cata
un presentia commercial estranie. Assi nos lo habeva al estraniero.
Io pensa que definir imperialismo in comparation a un lingua que
actualmente exprime illo que es plus nove, debe esser simplemente facto de
un cultura claudite, sin contacto con le resto del mundo.
Omne lingua ha sempre habite le evolution natural de mi dialecto,
nonobstante isto, nos continua a usar nostre dialectos local que se evolve,
ma non mori.
Como es iste facto, in relation al definition de imperilismo pro un lingua?

Ciao,

Mario