Date:
Sun, 25 Apr 2004 18:14:04 +0200
Kjell Rehnström wrote:

> Il es satis interessante que nostre radio national transmitteva un
> programmation in re le si appellate "culpabilitate collective". Le
> initio era un publicista Johan Ehrenberg qui manteneva que omne viros
> porta un culpabilitate collective pro omne viros qui abusa feminas! Un
> pannello de discutantes constatava que on non pote discuter in tal
> terminos, isto fini in un multo suspectabile situation quando on
> accusa un persona pro un crimine, non proque iste humano lo ha
> committite, ma que ille appertine a un gruppo de humanos qui face
> simile crimines!

> [...]

Anque io concorda super isto, que le responsabilitate es personal e le
filios non es culpabile per le actiones de lor patres,
totevia le homines pote dominar lor actiones mais illes non pote compler
un action sin suffrer le consequentias de tal action,
iste es le ration per le qual le populos suffre de 'culpabilitate'
colectiva, vide per exemplo le populo german que suffre le
consequentias del secunde guerra mundial, per le atricitates causate per
Hitler e sus adjutantes.
Il es ver que le germanos de hodie non es culpabile del actiones de lor
patres, mais il es anque ver que le populos que ha
suffrite sub le germanos hodie non pote evitar de pensar a celle prave
actiones quando illes vide un representante de celle racia.

E es assi que le filios heredita non sol le cosas material de lor patres
mais anque le consequentias de lor actiones.
Un patre ric pote lassar a sus filios grande ricchessas.
Un patre juste pote lassar un hereditage de rectitude a su filios.
Un patre inique lassa in hereditate le iniquitate de su actiones

Le filios pote liberar se de iste catenas, mais isto es un action que
require multo efortio de parte del herdes.

Jo