From:
Josu Lavin <[log in to unmask]>
Date:
Fri, 20 Jun 2003 11:57:27 +0000
Car Daniele,

>Post duo o tres menses, le projecto moriva proque le participantes solmente
>parlava de altere projectos e faceva quasi nihil pro le projecto nostre.
>(Illo se appellava "Lingua Mundi", tu ancora pote trovar alicun cosas con
>Google.)

Io consultava iste sito tue sur Lingua Mundi ubi scribeva nostre amico Fra
Alexandre Xavier Casanova (glup!) e anque Jacques Dehee e Jose Soares
(Mormon). Jose Soares es membro del Academia pro Lingua Romanica e ille
(insimul con altere academico de Romanica: Pierre Morin) ha create un
version phonetic de Romanica appellate SERMO.

>Tu pote pensar: io solmente vole crear un lingua pro le bascos proque illes
>non vole usar le espaniol, non un lingua mundial.

Le Romanica non es solmente pro le bascos!
Io volerea que Romanica (o alique simile) esseva acceptate per le Union
Latina Mundial (formate per le governos de 35 statos del mundo ubi es usate
alicun lingua romanic).

>Certo, ma bascos jam ha lor lingua natural, assi come catalanos ha lor
>lingua catalan e sardos ha lor lingua sarde. Anque le sardos debe apprender
>le italiano: Sardinia es un region de Italia. Ma illes ha lor lingua e lo
>usa, sin troppe problemas. Certemente illes non vole que on dice que "le
>sardo es un dialecto". Illes vole que on dice que "le sardo es un lingua".
>Isto es lor indipendentia.
>Forsan ille solmente face bon facie a mal joco, ma illes sape viver in
>pace.

Romanica serea le lingua inter populos romanic.
Le populo basc es multo plus romanic quam basc.

Insimul con le lingua national proprie (basco, catalan, sardo, etc.) on
poterea instruer le juvenes in iste lingua commun.

Interlingua serea tunc/alora le ponte de union inter romanophonos e non
romanophonos.

>Ex lo que tu dice, il sembla que le bascos non sopporta le idea que illes
>debe apprender espaniol. Ma proque? Esque illes apprenderea felicemente le
>portugese, in loco de espaniol? O le francese? O le anglese? O le
>cantonese? Io non crede. Si on es xenophobe, on es xenophobe contra le
>espaniol, contra le francese, contra le anglese, contra le esperanto,
>contra le interlingua e contra le romanica. Ma io non crede que tote le
>bascos es assi. (Io usa le parola xenophobe pro dicer "qui odia cosas
>estranier", non solo personas estranier).

Illes haberean sufficiente con le basco, le Romanica, e le anglese.

>Forsan tu deberea convincer le bascos qui "odia le espaniol" que le lingua
>hodie non es un cosa politic. Le lingua, hodie, es un medio pro comunicar
>con alteros.

Tristemente e ancora hodie le lingua es un arma politic. Le espanioles in
general volerea que dispareva le basco, le catalan, e le galaico/galego.

Le situation del bascos es de autodefensa, perque le attaccos contra le
basco es continue.

>Si io non cognosceva anglese, io non haberea multe amicos in omne partes
>del mundo, anque ubi anglese non le lingua maternal (p.ex. Finlandia,
>Germania, ...); si io non cognosceva espaniol, io non haberea un car amica
>catalan; et cetera.
>Apprender linguas es semper un bon experientia... e politica non es bon.
>Ergo le linguas non pote esser cosa politic. :)

Io gratias a Romanica (e Interlingua) ha potite facer un bon amicos in le
mundo, que le basco non me permitteva. Le espaniol io nunquam lo ha usate in
internet, e anglese... io non sape anglese.

Amicalmente

Josu Lavin
********

http://messenger.microsoft.com/es