From:
Anne Burgi <[log in to unmask]>
Reply To:
Date:
Fri, 3 Oct 1997 21:21:01 -0400
Io vole responser rapidemente al littera de Leland Yeager, e post isto
io va explicar le contexto del hypothese de Whorf e le hypothese ipse in
un altere message que io va scriber iste nocte.

Leland B Yeager wrote:

> [...]
>
>      In messages a iste gruppo Anne Burgi ha reprimendate le
> redactores del sito interlingua.com in le WWW pro haber includite
> un articulo per Frank Esterhill super le hypothese Sapir-Whorf,
> un articulo que habeva parite antea in _Panorama_.  Le problema,
> secundo illa, es que le hypothese S-W es racista, sexista, e
> irrationalista.  In uno de su messages illa appella le sr.
> Benjamin Lee Whorf tres vices un "schtroumpf".  Ultra isto, illa
> non applica su accusation de racismo a un persona o organisation
> specific, ma illa lo lancea in le atmosphera e lo lassa flottar

No, il non es ver de toto, io ha clarmente dicite que le hypothese de
Whorf esseva raciste, ma non le gruppo. Io ha nunquam accusate le gruppo
de esser raciste. De plus, vos me ha inviate un littera personnal qui
esseva jam virulente, e io vos ha respondite isto hic infra, qui esseva
multo clar :

<Vos non ha comprendite mi message. Lo que es raciste es le hypothese
<"Sapir-Whorf", non le UMI.
<Io sape que le personnas qui labora con le sito Interlingua.com non son
<linguistas. Vos ipse non es un linguista. E a cause de isto, io voleva
<prevenir le gruppo que le hypothese Sapir-Whorf es rejectate per le
<comunitate linguistic e es considerate severemente como un hypothese
<raciste e non acceptabile

<Io non ha facite nul accusationes de racismo contre le gruppo de
<Interlingua, sed contre le hypothese Sapir-Whorf. Io non volerea que le
<articulo in Interlingua.com sia interpretite como un adesion del UMI al
<hypothese Sapir-Whorf.

Nunc, Io lo repete : io nunquam ha accusate le gruppo de esser raciste,
sed le hypothese de Whorf. In quando linguas esque io debe dicer lo pro
que vos comprendo lo ?

Je n'ai jamais accusé le groupe Interlng d'être raciste. Seule
l'hypothèse de Whorf est raciste.

I never accused Interlng to be racist, but only the hypothesis of Whorf,
which is racist.

Nie habe ich die Gruppe Interlng beschuldigt. Ich habe nur gesagt, dass
die Whorf Hypothese rassistisch ist.

>      Io vide duo possibile explicationes: o (1) illa non
> considera le accusation de racismo un accusation grave ma plus
> tosto un specie de burla o (2) illa lo considera acceptabile
> facer accusationes grave sin justification.

Illo es  (1) un pur interpretation inamical e (2) un judicamento
arbitrari.

> [...]
> ulle tracia de racismo, sexismo, o irrationalitate.  Esterhill
> describe brevemente le hypothese Sapir-Whorf, mentiona que illo
> es un thema controverse, e non exprime acceptation de illo.  Io
> ha explicate a illa que io lo considerava irresponsabile e
> contraproducente sublevar, nonobstante, tal accusationes de
> racismo, etc., in nostre contexto.
>      Le responsa de illa esseva lontan de satisfactori.  Illa
> appella a su grado (anglese: pulls rank): ni le redactores del
> sito interlingua.com ni io es linguistas, ma illa lo es.

Vos prende isto totalmento foras del contexto con le intention de
ridiculisar me. Io vos repeta que io trova vostre reaction virulente
multo estranie e io non comprende que un aviso professionnal sia
considerate como "irresponsabile". Io non ha vergonia de pretender que
mi cognoscientias in linguistica da me un compententia pro parlar de
linguistica. Quando io esseva plus juvene, io ha prendite medicamentos
homeopathic. Un amico que es biologista me ha explicate que le
homeopathia non esseva un methode scientific. Io ha habite respecto pro
lo que ille me ha explicate e io ha cessate de prender medicamentos
homeopathic. De plus, io ha dicite que io explicara mi opinion in re le
hypothese Whorf plus tarde. Io nunquam ha usate mi formation como
justification de mi opinion, ma pro responder a vostre contempto grande.

(Antea
> io non sapeva que le detalios de mi vita e carriera personal e de
> illos del redactores esseva tan extensemente diffundite.

Io non besonia de haber iste information, io pote deducer multo
facilemente que il non ha multo linguistas in le gruppo !! Lo que non
significa que io non ha respecto pro le altere formationes. Al
contrario.

)  Illa
> lo considera paradoxe que un persona non professional--io--
> critica su aviso professional a proposito del allegate racismo.

Ancora un vice, vos parla foras le contexto. Le hypothese de Whorf es un
hypothese LINGUISTIC, que es multo ben cognoscite per le linguistas, e
que es multo severemente condemnate. E io non trova irresponsabile que
io explica isto como linguista, sed io trova paradoxal que un economista
refusa de audir le explication de un linguista in re un hypothese
linguistic. Si, illo es paradoxal e multo contemptuose.

>      Totevia, le validitate o non del hypothese non es nostre
> problema actual.  Io vole esser emphatic: le hypothese mesme non
> es mi thema actual.  Nostre problema es frivolitate con
> accusationes grave e le attitude que tal accusationes e calumnias
> contra personas debe applicar se a questiones scientific.

Frivolitate con accusationes grave... Accusationes e calumnias....

Ma qui accusa qui in iste cosa ?

> Anne Burgi poterea trovar alique super le qual illa poterea de un
> modo o un altere fortiar un interpretation racista.  O forsan
> illa ha un intuition global a proposito del racismo.  O forsan
> illa accepta e repete un tal intuition de uno de su autoritates
> favorite.  Ma isto non es le maniera de conducer le scientia o
> controversia scientific.  Ni lo es le recurso a calumnias
> personal.

O forsan Leland Yeager ha un contempto allergic, subjective e arbitrari
in re Anne Burgi ?

>      Anne Burgi ha facite un disservicio a interlingua per
> lancear in le atmosphera intellectual circa illo le suspicion de
> racismo.  Certo, su accusation es vage e non es dirigite a un
> scopo precise, ma illo flotta ora in le atmosphera.  Tal
> frivolitate, como altere species de frivolitate, tende a jectar
> discredito super interlingua.  (Qui sape?  Forsan non-
> interlinguistas de tempore in tempore lege iste gruppo INTERLNG.)

Ancora un vice, io lo demanda : Qui accusa qui ? Qui face un disservicio
a interlingua ?  Qui deberea haber vergogna pro lo que illi scribe ?

> Il es irresponsabile sasir o fabricar opportunitates pro
> politisar sempre plus de aspectos del vita.
>      Le accusation per Anne Burgi es injustificate,
> contraproducente, e injuste.  Io appella a illa a retraher lo.
>                Sincermente,
>                Leland Yeager

E qui deberea excusar se ?

Como io ha promite de explicar le hypothese de Whorf, io va explicar lo
in un altere message iste nocte.

Anne