From:
Date:
Thu, 21 Oct 1999 08:04:18 +0200
Salute Daniel Alberto!
Alcun commentos a tu grammatica:

>          Breve Gramática de Interlingua
>
> El artículo determinado es le para todos los

> Los verbos sólo tienen 7 formas (la forma básica
> y siete terminaciones):

Le forma basic es le presente/imperativo que se termina in -a, -e o i.
E io haberea le diagramma assi:

1. Le forma basic pote terminar se in -a -e -i. Iste forma ha le function de
presente e imperativo. Le verbos espaniol hablar, ver, oir ha le sequente
aspecto in interlingua.

1. presente e imperativo                parla           vide            audi
2. infinitivo   termina en -r           parlar          vider           audir
3. pasado termina en -va                parlava videva  audiva
4. futuro termina en -ra [rá] parlara videra          audira
5. condicional termina en
-rea [réa] (o como tu vole indicar le accento).
                                                                        parlarea        viderea audirea
Etc.

> Estas formas de los verbos se usan para todas
> las personas, tanto del singular como del
> plural. Como los verbos no se conjugan de
> acuerdo al sujeto, el pronombre personal no se
> omite, excepto en el imperativo y en ciertas
> expresiones impersonales.

Bon.

> Todos los verbos que terminan en -ar e -ir se
> conjugan según la tabla. El participio pasado de
> los verbos terminados en -er, como en -ir,
> termina en -ite. Los verbos esser, haber y vader
> tienen una forma simplificada en el presente:
> es, ha y va. El participio presente de algunos
> verbos termina en -iente, como los terminados en
> -ir.

Le facto es que le grammatica de Gode e Blair dice que certe verbos in -er
pote terminar se in -iente in le participio presente. Presta attention que tu
ha usate le expression _gerundio_ supra e non participio presente! Cata
persona qui sape su grammatica non ha problemas con isto, ma le personas qui
non es assi cecur in le grammatica il pote poner un problema.

> La -a del futuro y la -e- del condicional están
> acentuadas (sin escribirse), pronunciándose
> parlará, viderá, audiréa.

Multo ben presentate!

> También se puede formar el futuro con va y el
> infinitivo: nos va parlar, nosotros vamos a
> hablar, ille va audir, ellos van a oír.
>
> El tiempo perfecto y pluscuamperfecto se
> escriben usando los auxiliares ha y habeva con
> el participio pasado: io ha parlate (he
> hablado), illes habeva audite (ellos habían
> oído).
>
> El pasado es la forma normal para referir los
> eventos pasados (continuos y completos). Esto es
> el pasado simple y el peretérito. También es una
> forma alterna al perfecto.

Es lo supra vermente comprensibile. Abstracte in mi opinion. Da exemplos!

> El subjuntivo no existe, excepto por esser, cuyo
> subjuntivo sia es también el imperativo.

Le subjunctivo e imperativo existe como distincte formas solmente pro le verbo
_esser_ cuje forma del imperativo e subjunctivo es _sia_.
Pote isto functionar pro un publico hispanoparlante?

Un excellente introduction.