From:
Allan Kiviaho <[log in to unmask]>
Reply To:
Date:
Mon, 26 May 1997 09:15:09 -0200
Mi prime lettero in Interlinguan
================================

Le cameradas falangistas de Interlingua!

Nos, mi sposa, nostre filio e su quasisposa e io, habeva un
meraviliose week-end a nostre casa de estate. Le tempore es
bastante frigide, ca. 0oC in le nocte. Io ha mi computator
portabile con me. Io discoperiva in mi computator le prime
lettero que io ha scripte in interlinguan. Io habeva scripte illo al un
le plus bon amicos de nostre familia, un professor de anglese pensionate
in Chicago. Io non expediva
le lettero.

Le lettero contine alicun errores, perque io habeva justo
audite de Interlingua. Como un representative de un gruppo linguistic
non-indoeuropee e sin experientia con linguas
romance io habeva e ancora ha grande difficultates con
prepositiones etc.

                         o o o

                                                1996 Maio 23

Car, vetule Trotskistas! *1*

Non deveni choccate, per favor, sed isto es mi plus nove hobby,
Interlingua.

Io suppone, que la Interlingua es sapite a vos. Illo es un synthese de
sequente linguas vivente: Anglese, espaniol, francese, italian e
portugese. Sapemente, le plus sapite lingua artificial es le Esperanto,
create ante de plus cent annos per senior Zamenhof, un oculista
polonese.

Le idea principal del Interlingua es formar un lingua universal romance,
un lingua vivante e natural con grammatica le plus facile. Pro plus
information in re de Interlingua, vide appendix 1.

TURCHIA

Senior Bill ha scribite minime bis que "The Turks are vicious people"
*2*. Bill ha ration, naturalmente, que le turcos pote esser multo
vitiose homines como inimicos (particularmente contra le Kurdes), ma
como amicos illes es le plus amabile.

Nostre familia faceva su prime visit al Turchia anno 1978 (mille novem
centos septanta-octo), per nave russe. Su nomine esseva "Ossetia" -
Iossif Vissarionovitch Stalin esseva un Ossetiane ... Nos viagieva ab
Burgas, un urbe bulgare, al Istanbul. Il esseva un vista inoblidabile,
quando le stricto de Bosphoro appareva ex nebula de matine. Al dextra
restava "Rumeli hisar", i.e. "Fortalessa Europea", "Rumeli" significa de
fact Roma. Iste fortalessa esseva construita per Fatih Sultan Mehmed,
qui anno 1453 (mille quatro centos cinquanta tres) conquireva
Constantinopole. Istanbul esseva un citate multo exotic. Nostre nave
russe attachava se al latere de un cai flottante in medio de stricto.
Bizarremente il habitava in la cai un brun e hirsuta viro, qui vigilava
super nos. Le movimentos naval circum nos esseva enorme. Alcun naves
esseva satis exotic.

Nostre gruppo touristic consisteva de alcun centos de germanos e alcun
deces de finnos. Le compania touristic bulgare habeva arrentite le nave
ab le U.R.S.S. Su personal consisteva de russos e ukrainianes.
Particularmente le feminas ukrainian esseva gracile e grande con
palea-jalne capillos e clar-blau oculos, i.e. illas esseva multo belle.
Un habeva apparentemente prohibite le personal parlar con touristas,
proque le personal esseva silente como sphinges (sphinx), salvo le
conversation absolutemente necesse durante servicio etc.

Le nave "Ossetia" esseva multo munde ma multo usate. Omne serraturas
habeva disparinte, forsan jam durante de epocha de Stalin. Le dinars
esseva multo bon ma le restaurante troppo parve, de sorta que nos debeva
mangiar in duo gruppos. Pia (illa hava dece annos in iste tempore)
vadeva in la restaurante pro reservar un tabula pro nos. Un gruppo
german veniva e levava Pia ab su sede. Nos hava attender pro un e medie
hora. Pia non osava dicer nos de incidente proque illa hava timor que
nos irascerea - illa hava ration ... Postea, durante multe annos illa
esseva multo irate a germanos. Comocunque le duo germanos con qui illa
cognosceva se esseva bastante sympathic. Un de les esseva un "punk"
puella in le Institut Montana in Helvetia e un altere certe Holger Ecke,
un juvene homine, un grande amico de Finlandia. Pia incontrava le a
bordo de nave in viage a Finlandia durante nostre vacantias ex Helvetia.

Istanbul esseva un citate multo magnific, ma anque terribile, proque le
situation politic esseva extreme tense. Ubique on poteva vider graffiti
con falces e martellos. Le universitates e gymnasios esseva assediate de
soldatos.

*1* Io sape que leninismo, stalinismo, trotskismo etc. es
    un grande humor.

*2* Mi amico participava in le guerra de Korea, ubique ille
    videva soldatos del brigada turc.

                           o o o

E hic un altere message ab me a mi amico, qui nunc ha un
computator e posta electronic:

Hello Bill and Jane!

Thank you for your post-card!

It is nice to see that you also have an Email now.
If you will come to Finland in the end of this year or
in the beginning of 1998, it would be great!

I have a new hobby, Interlingua. Here I send you a copy
of the message that I sent a few minutes ago to the discussion group

"Non pasaran", you sure remember Lola Ibarruri, La
Passionaria, NON PASARAN! and the evening in Bulgaria
at the fish restaurant where you sang in the darkness
the battle songs of the REPUBLICA DE ESPANIA. *3*

Cordially

Allan

Email:  [log in to unmask]

*3*

Io (Allan) es multissime interessate re guerra civil de Espania. Ante de
isto guerra in Espania era experimentate
omne systemas social e politic. Le majoritate de franceses, americanos,
britones, bulgaros, yugoslavos, russos e.al. participava in le guerra al
parte de republica, le rubies. Le germanos, italianos e finnos luctava
al parte de Franco e su falangia.

In Helvetia le suissos, que luctava pro le republica, era
condemnate al prision. Ben que in le resto del mundo le nazis e
fascistas era declarate que 'bad boys', le voluntarios suisse, que
luctava contra le nazis e fascistas in Espania non era rehabilitate
usque 1985, quando mi familia habitava in Helvetia.

Ben que Finlandia era multo plus fascistic que Helvetia, le finnos que
luctava pro le Republica de Espania non era condemnate e les participava
al guerra contra le Union Sovietic 1939--44. Ma le majoritate le finnos
luctava pro Franco, le plus famose de illes era major von Haartman, un
chef del compania de mitraliaristas e capitano Juutilainen, "le Terror
de Morocco" (Marokon kauhu), ille habeva anque luctate in Morocco. Le
ambes deveniva famose in le guerras contra le Union Sovietic. "Le Terror
de Morocco" deveniva un heroe legendari al fronte de Kollaa, un del
sectores decisive del fronte in le Guerra Hibernal. Ancora hodie il es
in Finlandia un parola volante 'Kollaa kesta"a' (Kollaa
sustene).

KOLLAA KESTA"A
Allan
Le Terror de Vantaa