From:
Date:
Sat, 15 Nov 2003 11:35:07 +0100
[log in to unmask] wrote:

>David Hume e le philophes optimiste francese:
>
>Post ascoltar optimistas francese como
>Anne-Robert-Jacques Turgot, Jean Le Rond D'Alembert,
>Jean-Jacques Rousseau, e alteres, David Hume scriberva
>su "Essay on the Idea of a Perfect Commonwealth"
>(Essayo sur le idea de un republica perfecte ["res
>publica": latino pro "cosa public"]).  Ille habeva
>suspiciciones que tal philosophos poterea causar
>multe damno si illes designava un systema governmental
>circum lor ideas sur le perfectibilitate del natura
>human.

> [...]
Le Statos Unite, vidite de mi horisonte in Svedia, es un pais multo
paradoxal, e io debe dicer multo excitative. Io es un de iste estranie
specie human qui ama jectar le scarpas via e camminar discalceate quando
le tempore (temperie) lo permitte. In un gruppo de discussion sur le
UseNet io pote leger de personas in le Statos Unite de A qui non es
permittite intrar in botecas o magasines sin scarpas. In Svedia isto
nunquam ha occurrite a me, al minus non in Uppsala o in Stockholm.

Un altere interessante differentia es que in Svedia - e io suppone in
tote Europa - infantes usque 5 annos pote ir sin vestimento baniari sur
le plages sin problemas, ma infantes nude sembla esser prohibite in le
Statos Unite. Io audiva de un familia svedese que habeva le policia in
le casa nam illes permitteva al infantes currer in lor gason - sur le
territorio del casa - nude quando il faceva multo calide.

Del altere latere on sembla permitter un grande individualitate apud le
humanos in le Statos Unite, e il me sembla, depdnedente de lo que io
audi del Statos Unite, que in multe respectos le individuo vermente pote
practicar un alte grado de libertate individual, ma vos debe conceder
que le differentias es interessante, o forsan mesmo amusante.

Kjell R