Date:
Tue, 18 Nov 2003 01:42:53 +0100
Le Limerico es un parve poema de 5 lineas in rima basiate AABBA. Illo
generalmente es un nonsenso, etsi sovente illo ha un  significato satiric o
polemic celate post le aspecto insensate. Le Limerico es un instrumento
formidabile pro dominar un lingua, como demonstrate anque in Italia per le
magazin "Linus" (non "Linux"!), e io opina que anque nos sustentores de IA
deberea utilisar lo.
Le Limerico es originari de Regno Unite (vole vider "A Book of Nonsense and
more Nonsenses", de Edward Lear), ma pote esse representate in qualcunque lingua
indoeuropee, per exemplo Interlingua, a condition que on observa le principios
sequente:

1. Le Limerico debe haber exactemente 5 lineas, in rima basiate AABBA.
2. In le linguas romanic, omne linea debe haber al minus 8 e al plus 16
   syllabas; le quinte linea ha preferibilemente plus syllabas quam le
   alteres.
3. Le rhythmo es arbitrari.
4. Le Limerico debe descriver un parve dialogo o scena.
5. Le protagonista/-as debe esser citate in la prime linea e in la final.

Il es usantia:
* initiar con le formula: "Il habeva/esseva (olim) un...(description del
  protagonista) de (sito geographic, anque de phantasia)"
* finir con un appello al prime linea, typicamente: "celle/cello (description
  del protagonista) de (sito geographic del prime linea)".

Tres exemplos:

Il esseva un puero in Mozambico
qui non amava multo le Limerico.
"Scriber nonsensos es vermente insensate,
il me sembla un eccentricitate!"
diceva le puero confuse in Mozambico.

Io cognosce le ministro Castellina
qui parla Interlingua anque in China
ma al Svedia presso le barbate Armann
invia le puero Mardegan,
celle considerate Castellina

(Paolo, Jan e Alberto: vole pardonar me, absit iniuria verbis)

Scribeva olim Salivanto
"es multo melior le Esperanto!"
Il pote esser ita, io non discute,
ma proque in Esperanto io es surdemute?
celle inexplicabile Salivanto

(novemente: Tomaso, vole pardonar me, io ama Esperanto ma le PMEG non es pro me)

Si isto thema interessa vos, io va exponer presto alcun ideas in re.

Vostre robocap

"Le pace non pote esser mantenite con le fortia. Illo pote esser complite
solmente con le comprehension"
(Albert Einstein)
"Le comprehension es melior con Interlingua"
(robocap)

---