From:
Date:
Sun, 15 May 2005 07:06:44 +0200
Emerson S Costa wrote:

>jasef harb scribeva:

>Nos sape que un massa de parolas grammatical de altere
>projectos de lingua auxiliar ha essite introducite in le
>IED como un strategia de "relationes public" -- Gode
>sperava que le proponentes de iste linguas adoptarea le
>IED como *le* fonte del vocabulos pro lor linguas. Il
>es clar hodie que iste artificio falleva -- mais le IED
>restava con un pacchetto de particulas "illegitime",
>cuje uso se perpetua solmente "proque illos es in le
>IED".

Il es questionabile si isto es correcte. Solo un anecdotic evidentia. In
le 50-s e 60-s quando se formava le organisationes national de
interlingua in Svedia e Danmark isto que occurreva: Le daneses prefereva
"ci" e le svedeses, plus latinisante, "hic". On pote dicer que le
isoglosso pro "hic" in iste tempore habeva su limite al stricto
"Øresund/Öresund" The Sound in le sol lingua international :-(

In Danmark occurreva in facto le plus grande conversion de Occidental a
Interlingua in isto que le tote organisation se deveniva interlinguan.
Le uso de "ci" e "ma" in le Panorama ego vide como un resultato de iste
historia.

Il ha plures qui sape le historia de interlingua melio que ego e pote me
corriger, ma il me sembla que le sagissime cosa que faceva Gode e le
gente circum ille, era que illes vadeva al publico extere con le lingua
e non solo se interessava del altere linguas auxiliar, le quales
naturalmente era multo interessate in le labor del    IALA in isto que
illo poterea supportar lor specific lingua. Si Gode habeva concentrate
se al altere liinguas auxiliar interlingua haberea morite le morte de
suffocation que occurreva a Novial (si nos non considera que illo era un
joco de Jespersen) in eterne discussiones con adherentes de altere
linguas. On pote dicer que Gode, secundo le proverbio esperantic "faceva
su proprie cursa" (fodeva su proprie fossa).

Il es possibile que le politia (policy) del particulas era
principalmente dirigite verso naturalistic linguas del typo occidental.

Un question que on debe poner se es: "In le caso del linguas fonte, qual
particulas accepta illos, in caso que illos del toto accepta alcun
particulas del xenolexico?" Responsa: "Tales del .... latino!" In
anglese nos ha "qua", "status quo ante", "pro et contra", "versus".
Mesmo un pluritate de eentusiastas del boxada sape que es "versus".
(Isto pote illustrar le permeation del latino).

Un altere generator de terminologia international es le italiano per su
terminos de musica. Ma non troppo existe in facto in O M N E  le linguas
fonte. Vole ben appellar los "parolas hospite" si il vos place.

Kjell R

o visita le sito del lista:

  http://maelstrom.stjohns.edu/archives/interlng.html
Visita le sito official del Union Mundial pro
Interlingua:

  http://www.interlingua.com/