From:
Kjell Rehnström <[log in to unmask]>
Date:
Sat, 27 Dec 1997 10:38:19 +0100
Salute Ensjo, io legeva iste libro ante multe annos. Primo in un traduction
svedese e postea etiam in le original anglese. Se dice que Orwell scribeva
iste libro in le tempores del prender le poter per le communistas in Europa
oriental, e on es del opinion que 84 era cambiate le cifras pro le anno
1948 con le Colpo in Praga i.a.

In mi annos formative ille libro faceva un enorme impression a me. Il
esserea interessante in qual grado Orwell scribeva in un tradition
litterari o como un reflexion del realitate. Ambes, probabilemente. Simile
motivos, description del stato omnipotente e le parve humano qui face
rebelion in illo es le russo Zamyatin con le romance My (Nos) e le svedese
Karin Boye.
In le libro de Zamyatin le individuo face rebelion contra le collectivo.
Toto in le stato es technologicalmente excellente. Toto es regulate. Le
population face toto collectivemente. On preca permission pro tot que on
vole facer. Pro sexo on da le cartas rose al autoritate concernente e on
recipe le permission haber sexo con le persona indicate. Il ha nihil
rational. Iste libro era scribite in le annos 20 in le juvene Union
Sovietic e era - a mi aviso - prohibite durante multe annos, viste que le
stato se sentiva - forsan non sin causa - depicturate in le libro!

Karin Boye: Kallokain (forsan Kallocaina o Callocaina).
 secundo le nomine del imaginate inventor  Leo Kall (si io me ben recorda)
qui in le romance inventava un droga de veritate. Le stato in le qual
Callocaina se disveloppa es un stato altotechnologic e totalitar ubi le
policia de pensamento controlla omne le "consoldatos" qui es ingagiate in
un gerra total e eterne. In le population il ha un movimento organisate in
cellulas isolate. Un cosa importante es que le membros debe exercer
confidentia un al altere. On non debe haber timor coram su conhumanos.

Finalmente le ego del romance es sequestrate per fortias inimic, e nunc
ille side como un prisionero presso le inimico e scribe su memorias. Il me
pare que le libro es traducite al grande linguas cultural....

Kjell [log in to unmask]
Kjell Rehnstroem
Vaenortsgatan 87
S-752 64  UPPSALA