From:
KOVACS Peter <[log in to unmask]>
Date:
Tue, 21 Oct 2008 11:46:17 -0400

On Fri, 19 Sep 2008 12:55:17 -0000, chamavian <[log in to unmask]> wrote:

>Ma le Pais Basc es un parte de Espania e de Francia, nonne?
>Si on habe representantes in iste paises, illos son pro le Pais Basc
>anque, nonne?
>
>Salutes, Ingmar

Si, theoreticamente, ma si UMI habeva un representante o association
national in le Pais Basc, ille / illa / illo poterea fortificar le stato e
del toto augmentar le cognoscentia general de interlingua in ille region (o
Pais sin proprie stato), dunque ille / illa / illo poterea laborar plus
effectivemente pro le divulgation de interlingua, etc., naturalmente in un
collaboration plus stricte con le associationes national francese e
espaniol, pro le causas statal e geopolitic.

E il es un ganio general, si UMI del toto ha plus e plus de representantes
national / territorial / regional, nonne? Assi interlingua pote esser
divulgate plus efficacemente, si UMI ha plus de homines e associationes que
labora pro iste scopo. Plus de resultato per plus de gente, nonne? Justo pro
isto io appoia le idea, que UMI poterea haber non solo representantes
national e associationes national secundo statos politic, ma tamben
representantes e associationes de national non habente proprie statos con
frontieras statal. Un tal es le Pais Basc, ma qual grande esserea nostre
gaudio, si UMI habeva tamben un representante official o association
official de Kurdistan, Transsilvania, Scotia, etc., nonne? Illos es
equalmente aparte paises, ma infortunatemente illos non ha proprie statos
politic. Mesmo, si UMI habeva un representante in Irlanda, illo poterea
esser un representante equal pro Irlanda de Nord, assi destruente
symbolicamente le frontieras statal, politic, que separa le nation
irlandese. In plus, UMI poterea haber tamben un representante official pro
tote le Union Europee (presso illo naturalmente le representantes o
associationes national in le statos-membros del UE - in Francia, Bulgaria,
Danmark, etc. remanerea).

Assi UMI poterea contribuer al destruction del frontieras statal que separa
alicun nationes e assi illo - per su proprie instrumentos e terrenos de
labor - poterea tamben contribuer a un sorta de unification de iste nationes
infortunatemente separate e opprimite. Un excellente idea e un multo nobile
scopo!

Péter Kovács

del pais Hungaria, truncate post le 1me guerra mundial in le palatio Petit
Trianon, Versailles, 1920