Date:
Sun, 4 Jan 1998 16:53:00 +0100
Jan Armann ha scribite:

> Iste message es specialmente adressate a Stan Mulaik pro que ille ha un
> grande experientia de participar in gruppos de novitates (newsgroups).

Io non es Stan, ma io ha anque alcun experentia de participar al Usenet,
e iste cosa me appare importante, alora, io va responder:

> Io ha observate que alcun participantes deveni curiose si on scribe
> texto in interlingua e non anglese que es le plus commun. [...]
> Le gruppos de novitates pote esser un bon medio a attraher nove
> interessatos pro interlingua [...]

Si.
Io es un tal persona qui ha essite attrahite per le articulos que Stan
ha scribite in Interlingua in le gruppo sci.lang. Io era fascinate
proque io poteva [sapeva?] leger iste articulos, malgrado io non habeva
apprendite le Interlingua.

> 1. Qual gruppos sembla plus usabile?

Hic se trova un problemo significante.

Omne gruppo ha su proprie lingua. Il es _multo impolite_ de scriber in
un gruppo in un altere lingua. In le gruppos international, le lingua es
le anglese per convention. Il ha exceptiones, p.e. soc.culture.* ubi on
usa anque le lingua(s) del cultura que es le thema del gruppo, o
sci.lang ubi on tolera articulos in tote linguas proque isto es un
gruppo por le linguistas. Ma generalmente, postar[?] articulos in un
altere lingua es considerate rude e es un maniera que va assecurar que
on non es legite.

Iste sentimento es mesmo plus forte in le hierarchias specialemente
consacrate a un lingua, p.e. de.* (germano), fr.* (francese), etc.

Il es difficile de usar le interlingua in le Usenet sin apparer como un
zelote. La lingua international normal _es_ le anglese.

> 2. Etiquette recommandabile?

Vide [vider?] in alto[?]. [Anglese: "See above."]

Molto importante: Ante postar in le gruppos international, lege le
articulos introductori in le gruppo news.announce.newusers.

> 4. Como evitar a involver se in discussiones inutile con esperantistas?

Ah, le esperantistas.
Le causa proque io non me occupa con le esperanto, illo es le
esperantistas. Illes son molto intolerante, e essaya de propagar lor
lingua in un maniera fanatic e quasi religiose. Forsan le esperanto es
un planlingua molto bon, ma su advocatos son disgustose.

Le melior maniera de evitar tal discussiones es de ignorar le
esperantistas totalemente. In mi aviso il ha un sol argumento in favor
del interlingua. Illo es que il ha multe personas qui comprende le
interlingua sin habere apprendate lo. Illo es un argument evidente,
obvie. (E le esperantistas son multo invidiose de iste facto.)

--
Christian "naddy" Weisgerber                  [log in to unmask]
  See another pointless homepage at <URL:http://home.pages.de/~naddy/>.